Ilustračné foto
BRATISLAVA - Výroba vozidiel v troch slovenských automobilkách v prvom štvrťroku tohto roka medziročne stúpla o 40 percent na 136.000 kusov. Napísal to dnes denník Pravda.
Za celý vlaňajšok pritom ich produkcia klesla o pätinu. Automobilový priemysel je jedným z kľúčových odvetví slovenskej ekonomiky.
V prvých troch mesiacoch tohto roka sa podľa Pravdy darilo lepšie všetkým automobilkám, ktoré majú závody na Slovensku. KIA Motors a PSA Peugeot Citroën za to vďačili dozvukom šrotovného v Európe, Volkswagen zas rastu predaja v Číne, doplnila Pravda. KIA okrem toho v januári začala vyrábať nový model Hyundai ix35.
Združenie automobilového priemyslu podľa Pravdy očakáva, že tohtoročná výroba v krajine dosiahne 505.000 vozidiel. Prezident združenia Jozef Uhrík naopak ešte v marci odhadoval, že hranicu pol milióna áut sa asi nepodarí prekročiť. V roku 2009 zišlo z výrobných liniek troch závodov zhruba 460.000 áut.
Automobilky na Slovensku zamestnávajú desaťtisíce ľudí, sú tiež kľúčovou súčasťou slovenského vývozu. Podiel odvetvia na priemyselnej výrobe vlani dosiahol 37 percent, uviedla Pravda.
V prvých troch mesiacoch tohto roka sa podľa Pravdy darilo lepšie všetkým automobilkám, ktoré majú závody na Slovensku. KIA Motors a PSA Peugeot Citroën za to vďačili dozvukom šrotovného v Európe, Volkswagen zas rastu predaja v Číne, doplnila Pravda. KIA okrem toho v januári začala vyrábať nový model Hyundai ix35.
Združenie automobilového priemyslu podľa Pravdy očakáva, že tohtoročná výroba v krajine dosiahne 505.000 vozidiel. Prezident združenia Jozef Uhrík naopak ešte v marci odhadoval, že hranicu pol milióna áut sa asi nepodarí prekročiť. V roku 2009 zišlo z výrobných liniek troch závodov zhruba 460.000 áut.
Automobilky na Slovensku zamestnávajú desaťtisíce ľudí, sú tiež kľúčovou súčasťou slovenského vývozu. Podiel odvetvia na priemyselnej výrobe vlani dosiahol 37 percent, uviedla Pravda.