Ľubomír Jahnátek
BRATISLAVA - Minister hospodárstva Ľubomír Jahnátek nepovažuje za potrebné zaviesť tretie kolo tzv. šrotovného pri zlikvidovaní starého a následnej kúpe nového motorového vozidla.
"Slovensko nezaviedlo prvé dve kolá šrotovného ako vlastnú iniciatívu, ale skôr vnímalo iniciatívu Európskej únie. Čas však postupuje, a osobne poviem, že nie som veľmi presvedčený, že by sa malo zaviesť tretie kolo šrotovného. Ja osobne nie som zástanca tretieho kola šrotovného," povedal minister Jahnátek.
Zavedením tretieho kola šrotovného by sa podľa ministra znova narušil prirodzený vývoj na trhu s automobilmi. "Ďalšie narušenie toho prirodzeného vývoja, neviem či by bolo viac produktívne alebo kontraproduktívne. Osobne si myslím, že postupne by mali národné vlády upúšťať od štátnej podpory, a skôr by sa už mal prejavovať ten čistiaci proces toho podnikateľského prostredia," konštatoval minister.
Využitie šrotovného sa končí v posledný deň tohto roku. "Upozorňujeme, že 31. december je posledným dňom kedy si zákazníci môžu uplatniť nárok na štátnu dotáciu-tzv. šrotovné. O polnoci 31. decembra tento nárok zanikne," upozornilo Ministerstvo hospodárstva SR. Podľa informácií ministerstva, z 10. decembra takmer 40 tisíc vodičov si už vďaka šrotovnému zakúpilo nové motorové vozidlá.
V prvej aj druhej vlne šrotovného vyčlenil štát prostriedky na podporu 22 100 vozidiel. Kolky za vyradenie, poplatky za prihlásenie a vydanie evidenčných čísel len za jedno kolo šrotovného podľa Združenia automobilového priemyslu prinesú do štátneho rozpočtu 1,48 mil. eur. V prvom kole dotoval štát nákup vozidla 1 500 eurami, ak predajca poskytol zľavu vo výške 500 eur, alebo 1 000 eurami, ak predajca neprispel nič. V druhom kole už rezort hospodárstva poskytol dotáciu vo výške 1 000 eur za podmienky, že predajca tiež poskytol zľavu najmenej 1 000 eur. Priemerná základná cena vozidla predávaného so šrotovacou prémiou v prvom kole predstavovala 11 256 eur.
Zavedením tretieho kola šrotovného by sa podľa ministra znova narušil prirodzený vývoj na trhu s automobilmi. "Ďalšie narušenie toho prirodzeného vývoja, neviem či by bolo viac produktívne alebo kontraproduktívne. Osobne si myslím, že postupne by mali národné vlády upúšťať od štátnej podpory, a skôr by sa už mal prejavovať ten čistiaci proces toho podnikateľského prostredia," konštatoval minister.
Využitie šrotovného sa končí v posledný deň tohto roku. "Upozorňujeme, že 31. december je posledným dňom kedy si zákazníci môžu uplatniť nárok na štátnu dotáciu-tzv. šrotovné. O polnoci 31. decembra tento nárok zanikne," upozornilo Ministerstvo hospodárstva SR. Podľa informácií ministerstva, z 10. decembra takmer 40 tisíc vodičov si už vďaka šrotovnému zakúpilo nové motorové vozidlá.
V prvej aj druhej vlne šrotovného vyčlenil štát prostriedky na podporu 22 100 vozidiel. Kolky za vyradenie, poplatky za prihlásenie a vydanie evidenčných čísel len za jedno kolo šrotovného podľa Združenia automobilového priemyslu prinesú do štátneho rozpočtu 1,48 mil. eur. V prvom kole dotoval štát nákup vozidla 1 500 eurami, ak predajca poskytol zľavu vo výške 500 eur, alebo 1 000 eurami, ak predajca neprispel nič. V druhom kole už rezort hospodárstva poskytol dotáciu vo výške 1 000 eur za podmienky, že predajca tiež poskytol zľavu najmenej 1 000 eur. Priemerná základná cena vozidla predávaného so šrotovacou prémiou v prvom kole predstavovala 11 256 eur.