BRATISLAVA - Podporiť neziskové organizácie poukázaním dvoch percent z dane z príjmov sa tento rok chystá menej Slovákov ako vlani. Viac ako polovica oslovených časť zo svojich daní na verejnoprospešné aktivity venovať nemieni. Vyplýva to z prieskumu agentúry TNS SK, ktorý uskutočnila v marci.
Tretiemu sektoru plánuje dve percentá z dane z príjmov darovať 34 percent respondentov, vlani to bolo 41,6 percenta opýtaných. Naopak, o tejto možnosti neuvažuje 58,4 percenta účastníkov prieskumu, čo je o 12,5 bodu viac ako pred rokom. Necelá desatina nebola rozhodnutá.
"Najviac obyvateľov Slovenska podporí aj tento rok deti, mládež a vzdelávanie," uviedla v tlačovej správe TNS SK. O niečo menej ľudí plánuje venovať peniaze na ochranu a podporu zdravia, pomoc občanom so zdravotným a iným postihnutím či podporu športu.
Časť zaplatenej dane chcú vo väčšej miere darovať ľudia s vyšším vzdelaním (stredoškolským s maturitou a vysokoškolským), respondenti vo veku 30 až 59 rokov a obyvatelia Bratislavského kraja.
Dve percentá z dane môžu zamestnanci venovať do konca apríla. Okrem nich sa pre túto možnosť mohli zväčša do konca marca rozhodnúť aj firmy. Slovenské neziskové organizácie vlani získali z poukázaných dvoch percent z dane 1,35 miliardy Sk (44,8 milióna eur), čo predstavuje medziročný nárast zhruba o šesť percent.
Minimálna suma, ktorú môžu určiť konkrétnej organizácii fyzické osoby, je 100 korún (3,32 eura). V prípade firiem musí darovaná suma dvoch percent z dane dosiahnuť aspoň 250 korún (8,30 eura).
"Najviac obyvateľov Slovenska podporí aj tento rok deti, mládež a vzdelávanie," uviedla v tlačovej správe TNS SK. O niečo menej ľudí plánuje venovať peniaze na ochranu a podporu zdravia, pomoc občanom so zdravotným a iným postihnutím či podporu športu.
Časť zaplatenej dane chcú vo väčšej miere darovať ľudia s vyšším vzdelaním (stredoškolským s maturitou a vysokoškolským), respondenti vo veku 30 až 59 rokov a obyvatelia Bratislavského kraja.
Dve percentá z dane môžu zamestnanci venovať do konca apríla. Okrem nich sa pre túto možnosť mohli zväčša do konca marca rozhodnúť aj firmy. Slovenské neziskové organizácie vlani získali z poukázaných dvoch percent z dane 1,35 miliardy Sk (44,8 milióna eur), čo predstavuje medziročný nárast zhruba o šesť percent.
Minimálna suma, ktorú môžu určiť konkrétnej organizácii fyzické osoby, je 100 korún (3,32 eura). V prípade firiem musí darovaná suma dvoch percent z dane dosiahnuť aspoň 250 korún (8,30 eura).