BRATISLAVA- Distribúcia letákov s akciovými cenami výrobkov láka do obchodov pomerne veľkú časť Slovákov. Viac ako 80 percent ľudí si reklamné materiály zo schránok pozrelo a 37 percent populácie podľa nich aj v minulom roku nakupovalo. Oproti roku 2007 stúpol podiel ľudí, ktorí sa akciovými letákmi pri nákupoch riadia, o osem percent.
Vyplýva to z prieskumu marketingovej agentúry GfK. Podľa výsledkov prieskumu uskutočneného vlani v novembri na vzorke 980 respondentov nakupovali podľa letákov skoro všetky vekové kategórie ľudí bez ohľadu na vzdelanie. O niečo častejšie si však letáky všímali napríklad ľudia starší ako 60 rokov.
Iba deväť percent ľudí si letáky podľa prieskumu nepozrelo a ďalšia desatina ich nedostávala. Cena však nebola podľa prieskumu najdôležitejšia. Pri nákupe potravín bola v prieskume na prvom mieste pri rozhodovaní zákazníkov čerstvosť a kvalita, ktorú preferovalo 86 percent opýtaných.
Tretina opýtaných zákazníkov najčastejšie nakupovala potraviny v samoobsluhách, 30 percent uprednostnilo hypermarkety a 22,5 percenta supermarkety.