(Zdroj: SITA)
BANSKÁ BYSTRICA - Najväčšie slovenské pivovary zvažujú v najbližších mesiacoch zdražovanie svojich výrobkov.
Po hurbanovskom Heinekene, ktorý oznámil zvýšenie cien piva od marca o 6,9 percenta, nevylúčil zdražovanie ani druhý najväčší producent na Slovensku, Pivovary Topvar zo skupiny SABMiller. Ceny piva kalkuluje v týchto dňoch aj najväčší z malých pivovarov, vyhniansky Steiger. Informovali o tom zástupcovia firiem.
Hurbanovský pivovar naposledy zvyšoval ceny pred 16 mesiacmi a odvtedy podľa manažéra spoločnosti Romana Krajniaka vzrástli ceny základných vstupných surovín priemerne o sedem percent. "Cena chmeľu vzrástla až o 45 percent," dodal Krajniak. Pivovar je s podielom 53 percent celoslovenskej výroby jednotkou na trhu.
Druhý najväčší výrobca, Pivovary Topvar, v súčasnosti analyzuje situáciu. "V tomto štádiu však ešte nevieme konkretizovať, kedy a o koľko percent sa zvýšia ceny našich produktov," informovala hovorkyňa firmy Drahomíra Mandíková. Pivovar naposledy menil ceny v decembri roku 2007. Mandíková upozornila, že spotrebiteľské ceny potravín vlani vzrástli o takmer osem percent a celková inflácia dosiahla 4,6 percenta. "To sú zásadné fakty pre zváženie cenových úprav," uviedla hovorkyňa.
Zdražovanie zatiaľ nevylúčil ani najstarší slovenský pivovar Steiger vo Vyhniach, ktorý je zároveň trojkou na slovenskom trhu s pivom. Pivovar podľa vedúceho marketingu Emila Mihálika zvažuje, či sú pre zmeny cien vstupov nevyhnutné úpravy distribučných cien. "Zdražovanie piva nebolo naším zámerom a ak by sme ceny menili, tak len v nevyhnutnom rozsahu," poznamenal Mihálik. Slovenské pivovary vlani vyrobili 3,56 milióna hektolitrov piva, čo najmenej od roku 2002. V porovnaní s rokom 2007 produkcia klesla o 3,4 percenta.
Hurbanovský pivovar naposledy zvyšoval ceny pred 16 mesiacmi a odvtedy podľa manažéra spoločnosti Romana Krajniaka vzrástli ceny základných vstupných surovín priemerne o sedem percent. "Cena chmeľu vzrástla až o 45 percent," dodal Krajniak. Pivovar je s podielom 53 percent celoslovenskej výroby jednotkou na trhu.
Druhý najväčší výrobca, Pivovary Topvar, v súčasnosti analyzuje situáciu. "V tomto štádiu však ešte nevieme konkretizovať, kedy a o koľko percent sa zvýšia ceny našich produktov," informovala hovorkyňa firmy Drahomíra Mandíková. Pivovar naposledy menil ceny v decembri roku 2007. Mandíková upozornila, že spotrebiteľské ceny potravín vlani vzrástli o takmer osem percent a celková inflácia dosiahla 4,6 percenta. "To sú zásadné fakty pre zváženie cenových úprav," uviedla hovorkyňa.
Zdražovanie zatiaľ nevylúčil ani najstarší slovenský pivovar Steiger vo Vyhniach, ktorý je zároveň trojkou na slovenskom trhu s pivom. Pivovar podľa vedúceho marketingu Emila Mihálika zvažuje, či sú pre zmeny cien vstupov nevyhnutné úpravy distribučných cien. "Zdražovanie piva nebolo naším zámerom a ak by sme ceny menili, tak len v nevyhnutnom rozsahu," poznamenal Mihálik. Slovenské pivovary vlani vyrobili 3,56 milióna hektolitrov piva, čo najmenej od roku 2002. V porovnaní s rokom 2007 produkcia klesla o 3,4 percenta.