POPRAD - Letisko Poprad-Tatry má novú príletovú halu, ktorá zvýši okamžitú kapacitu letiska z pôvodných 150 na 250 cestujúcich.
Zjednoduší a skvalitní sa tak vybavovanie aj väčších lietadiel. Výstavbou novej príletovej haly splnilo popradské letisko všetky podmienky pre vybavovanie cestujúcich zo schengenského a mimoschengenského priestoru.
"Doterajší terminál spĺňal kritériá s výhradami,“ povedal predseda predstavenstva Letiska Poprad-Tatry Peter Šuca. Novú príletovú halu uviedli do skúšobnej prevádzky 20. decembra. Dnes sa začína jej ostrá prevádzka. Ako prví ju dnes využijú cestujúci na linke Londýn – Poprad.
Príletová hala nadväzuje na pôvodnú budovu popradského letiska. "Z vonkajšej strany je jednoduché opláštenie, aby sme nekonkurovali pôvodnej budove letiska, ktorá má historickú a architektonickú hodnotu,“ povedal projektant novej príletovej haly Viliam Kubovčík. Celý terminál je riešený tak, aby ho bolo možné v budúcnosti rozširovať ďalšími modulmi. Do príletovej haly sú z letiskovej plochy dva samostatné vstupy pre cestujúcich zo schengenského a mimoschengenského priestoru. Projektové práce na novej príletovej hale začali už minulého roku. Samotná výstavba začala v júli tohto roku. Práce sa ukončili krátko pred Vianocami. Celkové náklady na výstavbu predstavujú vyše 31,147 mil. Sk (1,034 mil. €) bez DPH.
Súčasne s prístavbou novej príletovej haly vybudovalo popradské letisko tohto roku aj novú svetelnú približovaciu sústavu na dráhe 27, ktorá umožní pristávanie lietadiel za zníženej viditeľnosti. "Keby sme tieto svetlá nemali zrekonštruované, tak by sme museli zavrieť popradské letisko,“ povedal Šuca. Celkové náklady na rekonštrukciu svetelnej približovacej sústavy predstavujú vyše 18,906 mil. Sk (627,56-tis €) bez DPH. Na výstavbu príletovej haly i rekonštrukciu svetelnej sústavy získalo popradské letisko prostriedky z fondov Európskej únie a zo štátneho rozpočtu. V tomto roku sa zatiaľ nepodarilo rozšíriť parkoviská pred letiskovou budovou.
Na popradské letisko v súčasnosti prilieta len jediná pravidelná linka z Londýna. V marci by mali pribudnúť hneď dve nové pravidelné linky do Bratislavy a Bologne. Vedenie popradského letiska rokuje aj s ďalšími prepravcami. "Máme rozpracované aj ďalšie linky, o ktorých by som zatiaľ nechcel hovoriť,“ dodal Šuca. Zimná sezóna na popradskom letisku je v znamení charterových letov z Ruska a Ukrajiny.
Letisko Poprad-Tatry je najvyššie položeným letiskom v strednej Európe. Leží v nadmorskej výške 718 metrov. História letiska siaha do roku 1938, kedy bolo v rámci obranných opatrení vybudované poľné letisko. Prvá pravidelná linka začala lietať v roku 1943 na trase Bratislava – Sliač – Poprad – Prešov. Od roku 1970 má letisko betónovú pristávaciu dráhu. V sedemdesiatych a osemdesiatych rokoch vybavilo ročne priemerne 70 000 cestujúcich. Najviac v roku 1976, kedy letiskom prešlo vyše 156 000 cestujúcich. V roku 2007 vybavilo letisko Poprad-Tatry 60 109 cestujúcich, tohto roku ich bude o niečo menej.
"Doterajší terminál spĺňal kritériá s výhradami,“ povedal predseda predstavenstva Letiska Poprad-Tatry Peter Šuca. Novú príletovú halu uviedli do skúšobnej prevádzky 20. decembra. Dnes sa začína jej ostrá prevádzka. Ako prví ju dnes využijú cestujúci na linke Londýn – Poprad.
Príletová hala nadväzuje na pôvodnú budovu popradského letiska. "Z vonkajšej strany je jednoduché opláštenie, aby sme nekonkurovali pôvodnej budove letiska, ktorá má historickú a architektonickú hodnotu,“ povedal projektant novej príletovej haly Viliam Kubovčík. Celý terminál je riešený tak, aby ho bolo možné v budúcnosti rozširovať ďalšími modulmi. Do príletovej haly sú z letiskovej plochy dva samostatné vstupy pre cestujúcich zo schengenského a mimoschengenského priestoru. Projektové práce na novej príletovej hale začali už minulého roku. Samotná výstavba začala v júli tohto roku. Práce sa ukončili krátko pred Vianocami. Celkové náklady na výstavbu predstavujú vyše 31,147 mil. Sk (1,034 mil. €) bez DPH.
Súčasne s prístavbou novej príletovej haly vybudovalo popradské letisko tohto roku aj novú svetelnú približovaciu sústavu na dráhe 27, ktorá umožní pristávanie lietadiel za zníženej viditeľnosti. "Keby sme tieto svetlá nemali zrekonštruované, tak by sme museli zavrieť popradské letisko,“ povedal Šuca. Celkové náklady na rekonštrukciu svetelnej približovacej sústavy predstavujú vyše 18,906 mil. Sk (627,56-tis €) bez DPH. Na výstavbu príletovej haly i rekonštrukciu svetelnej sústavy získalo popradské letisko prostriedky z fondov Európskej únie a zo štátneho rozpočtu. V tomto roku sa zatiaľ nepodarilo rozšíriť parkoviská pred letiskovou budovou.
Na popradské letisko v súčasnosti prilieta len jediná pravidelná linka z Londýna. V marci by mali pribudnúť hneď dve nové pravidelné linky do Bratislavy a Bologne. Vedenie popradského letiska rokuje aj s ďalšími prepravcami. "Máme rozpracované aj ďalšie linky, o ktorých by som zatiaľ nechcel hovoriť,“ dodal Šuca. Zimná sezóna na popradskom letisku je v znamení charterových letov z Ruska a Ukrajiny.
Letisko Poprad-Tatry je najvyššie položeným letiskom v strednej Európe. Leží v nadmorskej výške 718 metrov. História letiska siaha do roku 1938, kedy bolo v rámci obranných opatrení vybudované poľné letisko. Prvá pravidelná linka začala lietať v roku 1943 na trase Bratislava – Sliač – Poprad – Prešov. Od roku 1970 má letisko betónovú pristávaciu dráhu. V sedemdesiatych a osemdesiatych rokoch vybavilo ročne priemerne 70 000 cestujúcich. Najviac v roku 1976, kedy letiskom prešlo vyše 156 000 cestujúcich. V roku 2007 vybavilo letisko Poprad-Tatry 60 109 cestujúcich, tohto roku ich bude o niečo menej.