BRATISLAVA - Slovenskí autobusoví dopravcovia (SAD) okrem iného žiadajú na budúci rok od štátu dofinancovanie výkonov vo verejnom záujme približne vo výške 1,5 mld. Sk.
Ako ďalej na tlačovej besede uviedol zástupca Zväzu autobusovej dopravy (ZAD) pre dopravnú reformu George Trabelssie, autobusoví prepravcovia majú právo na dorovnanie strát, ktoré vznikli službami objednanými štátom.
"Autobusové podniky musia robiť na objednávku štátu sociálnu politiku a vozia študentov, žiakov či dôchodcov lacnejšie, ako je bežné cestovné. Požadovaná suma, ktorá chýba na dorovnanie financovania výkonu vo verejnom záujme, nie je podľa mňa taká veľká položka. Žiadame od štátu len dorovnanie zvýšenia našich finančných vstupov," uviedol Trabelssie.
Ako ďalej uviedol Trabelssie, autobusoví prepravcovia nevidia riešenie na vyrovnanie finančných strát v zvyšovaní cestovného, v prepúšťaní pracovníkov ani v rušení spojov.
Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácii SR tvrdí, že kompetencie v rámci autobusovej dopravy už majú vyššie územné celky. V súčasnosti je preto podľa ZAD potrebné urýchliť a spresniť dopravnú reformu.
"Nastáva problém pri prenose kompetencií na vyššie územné celky, pri definícii výkonu vo verejnom záujme, pri sociálnom systéme dopravy a nedostatočnom financovaní služieb objednaných štátom," povedal Trabelssie. Všetkých 17 podnikov autobusovej dopravy, ktoré združuje ZAD, bude v stredu a v piatok protestovať trúbením proti tomu, ako sa rezort a vláda starajú o autobusovú dopravu.
"Nejde o štrajk, je to len hlasité upozornenie na potrebu reformy systému dopravy, ktorý je súčasťou decentralizácie štátnej správy. Chceme predísť oveľa väčším problémov, ktoré môžu nastať kolapsom autobusovej prepravy," konštatoval Trabelssie.
"Autobusové podniky musia robiť na objednávku štátu sociálnu politiku a vozia študentov, žiakov či dôchodcov lacnejšie, ako je bežné cestovné. Požadovaná suma, ktorá chýba na dorovnanie financovania výkonu vo verejnom záujme, nie je podľa mňa taká veľká položka. Žiadame od štátu len dorovnanie zvýšenia našich finančných vstupov," uviedol Trabelssie.
Ako ďalej uviedol Trabelssie, autobusoví prepravcovia nevidia riešenie na vyrovnanie finančných strát v zvyšovaní cestovného, v prepúšťaní pracovníkov ani v rušení spojov.
Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácii SR tvrdí, že kompetencie v rámci autobusovej dopravy už majú vyššie územné celky. V súčasnosti je preto podľa ZAD potrebné urýchliť a spresniť dopravnú reformu.
"Nastáva problém pri prenose kompetencií na vyššie územné celky, pri definícii výkonu vo verejnom záujme, pri sociálnom systéme dopravy a nedostatočnom financovaní služieb objednaných štátom," povedal Trabelssie. Všetkých 17 podnikov autobusovej dopravy, ktoré združuje ZAD, bude v stredu a v piatok protestovať trúbením proti tomu, ako sa rezort a vláda starajú o autobusovú dopravu.
"Nejde o štrajk, je to len hlasité upozornenie na potrebu reformy systému dopravy, ktorý je súčasťou decentralizácie štátnej správy. Chceme predísť oveľa väčším problémov, ktoré môžu nastať kolapsom autobusovej prepravy," konštatoval Trabelssie.