Na základe výsledkov mediálnej analýzy Fórum donorov s potešením konštatuje, že záujem médií o tému firemnej angažovanosti v spoločnosti sa každý rok zvyšuje.
V roku 2007 bolo uverejnených o 26 správ viac ako v roku 2006, pričom celkový počet správ sa vyšplhal k číslu 118. O pozitívnom trende možno hovoriť nielen z hľadiska počtu správ, ale aj z hľadiska kvality príspevkov, otvorenejšieho postoja novinárov k tejto téme, lepšej znalosti problematiky a profesionálnejšieho prístupu k téme.
Fórum donorov pripisuje zlepšenie situácie predovšetkým pozitívnej zmene postoja tých vydavateľských domov, ktoré sa zhodli, že nie je možné ignorovať aspekt užitočnosti informácie o podpore verejnoprospešných aktivít firmami pre čitateľa a stotožnili sa s Pravidlami uverejňovania informácií o firemnej filantropii. Dôležitým katalyzátorom zmeny je aj odlišný spôsob komunikácie s médiami, ktorý zvolilo Fórum donorov spolu s členmi Klubu firemných darcov. Zlepšeniu situácie bezpochyby pomohli aj stanoviská všetkých relevantných inštitúcií v Slovenskej republike, ktoré potvrdili, že informáciu o firemnom darcovstve obsahujúcu meno firemného darcu nemožno považovať za skrytú reklamu, a to v prípade, že ide o všeobecnú informáciu popisujúcu predmet a účel darcovstva.
Nastúpený pozitívny trend do veľkej miery odzrkadľuje aj dopyt verejnosti po takomto type informácií. Z prieskumu verejnej mienky uskutočnenej v roku 2007 agentúrou FOCUS pre Fórum donorov vyplýva, že až pre 63 % obyvateľov Slovenska sú informácie, ktoré médiá prinášajú o firemnej angažovanosti v spoločnosti, dôležité.
Pri porovnaní s okolitými krajinami však Slovensko stále zaostáva, priepastný rozdiel je najmä medzi počtom správ uverejnených verejnoprávnymi médiami. Kým napríklad v Českej republike prinášajú tento typ informácií najmä verejnoprávne médiá, na Slovensku ich verejnoprávna STV takmer vôbec do svojich spravodajských relácií nezaraďuje. Verejnoprávne médiá sú v tejto oblasti na Slovensku do veľkej miery suplované súkromnými, najmä printovými médiami. Vďaka patrí všetkým novinárom, ktorí k tejto téme pristupujú zodpovedne a profesionálne.