(Zdroj: Nový Čas)
BRATISLAVA - Ministerstvo dopravy vyhlásilo posledný z trojice ohlásených tendrov na výstavbu ciest za súkromné peniaze. Súťaž na stavbu asi 29 kilometrov diaľnice D1 v náročnom teréne od Hričovského Podhradia po Dubnú skalu na severe krajiny zahŕňa aj tunely.
Záujemcovia o účasť na projekte verejno-súkromného partnerstva (PPP) musia predložiť žiadosť o koncesiu na práce do 1. júla. Vyplýva to z informácií zverejnených v európskom vestníku verejného obstarávania.
Tretí balík je súčasťou zhruba 150 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest, ktoré chce vláda financovať prostredníctvom PPP projektov. Investor za svoje peniaze cesty postaví a bude ich aj prevádzkovať, štát mu bude peniaze dlhodobo splácať. Tento spôsob výstavby má okrem iného zabezpečiť dobudovanie diaľnice z Bratislavy do Košíc do roku 2010 s výnimkou náročných úsekov s tunelmi.
Ministerstvo uviedlo, že koncesiu na posledný balík ciest uzavrie najviac na 30 rokov. Medzi kritériami hodnotenia ponúk bude suma platieb štátu či podmienky financovania.
Ministerstvo dopravy v minulosti rozbehlo dve verejné súťaže na stavbu ciest súkromným kapitálom. Do tendrov na zhotovenie asi 75 kilometrov diaľnice D1 v Žilinskom a Prešovskom kraji a výstavbu okolo 50 kilometrov rýchlostnej cesty R1 z Nitry do Banskej Bystrice sa okrem slovenských firiem prihlásili aj viaceré zahraničné spoločnosti.
Tretí balík je súčasťou zhruba 150 kilometrov diaľnic a rýchlostných ciest, ktoré chce vláda financovať prostredníctvom PPP projektov. Investor za svoje peniaze cesty postaví a bude ich aj prevádzkovať, štát mu bude peniaze dlhodobo splácať. Tento spôsob výstavby má okrem iného zabezpečiť dobudovanie diaľnice z Bratislavy do Košíc do roku 2010 s výnimkou náročných úsekov s tunelmi.
Ministerstvo uviedlo, že koncesiu na posledný balík ciest uzavrie najviac na 30 rokov. Medzi kritériami hodnotenia ponúk bude suma platieb štátu či podmienky financovania.
Ministerstvo dopravy v minulosti rozbehlo dve verejné súťaže na stavbu ciest súkromným kapitálom. Do tendrov na zhotovenie asi 75 kilometrov diaľnice D1 v Žilinskom a Prešovskom kraji a výstavbu okolo 50 kilometrov rýchlostnej cesty R1 z Nitry do Banskej Bystrice sa okrem slovenských firiem prihlásili aj viaceré zahraničné spoločnosti.