Piatok22. november 2024, meniny má Cecília, zajtra Klement

Slováci nakupujú potraviny podľa kvality, cena je druhoradá

BRATISLAVA – Čerstvý a kvalitný tovar – práve to je najdôležitejší faktor, ktorý Slováci zohľadňujú pri nákupe potravín. Až 85 percent zákazníkov ho považuje za veľmi dôležitý. Druhým najviac ovplyvňujúcim faktorom je cena.

Na tú sú citliví najmä ľudia z menších obcí. Vyplýva to z aktuálnej štúdie spoločnosti GfK Slovakia - Shopping Monitor 2007, ktorá mapuje nákupné správanie slovenskej populácie.

Spoločnosť GfK Slovakia zisťovala, čo je pre slovenských zákazníkov dôležité pri nákupe potravín. Spotrebitelia si radi vyberajú zo širokej ponuky výrobkov. Práve tá skončila na treťom mieste významnosti jednotlivých faktorov. A keďže nakupujúci si chcú z bohatej ponuky dobre vybrať, radi porovnávajú a je pre nich dôležité, aby bol tovar zreteľne označený cenou. To im uľahčuje orientáciu a nakoniec aj konečné rozhodnutie kúpiť si daný výrobok.

Čistota predajne a okolia je faktor, ktorý zohľadňujú takmer všetci spotrebitelia. Skončil na piatej priečke dôležitosti. Zákazníci tiež radi nakupujú bez zbytočného čakania. Celková rýchlosť vybavenia nákupu je veľmi dôležitá pre 60 percent Slovákov.

Zákazníci veľmi citlivo vnímajú, či je personál príjemný a ochotný. Rovnako si všímajú aj atmosféru v predajni a hodnotia celkový dojem z nákupného prostredia. Ide predovšetkým o tých zákazníkov, ktorí minú najväčšiu časť výdavkov za potraviny v hypermarketoch. Celkový priebeh nákupu ovplyvňuje aj usporiadanie regálov a teda ľahká orientácia medzi jednotlivým sortimentom. Pre viac ako polovicu nakupujúcich je veľmi dôležitá aj predajná doba a časová dostupnosť predajne.

Prieskum tiež zachytil faktory, ktoré pre spotrebiteľov nie sú až také rozhodujúce. Pre asi tretinu nakupujúcich nie je až tak dôležitý faktor dostupnosti predajne verejnou dopravou a taktiež zbieranie bodov za nákup, či vernostná karta. Asi štvrtina respondentov nepovažuje za dôležité služby poskytované zákazníkom a nepotrpí si ani na zastúpenie značkových výrobkov.

Štúdia Shopping Monitor je kontinuálny projekt mapujúci spokojnosť a zvyklosti obyvateľstva pri výbere nákupného miesta. Obsahuje tiež profil zákazníkov jednotlivých obchodných reťazcov, analyzuje vzťah zákazníkov k maloobchodným značkám a porovnáva nákupné správanie obyvateľstva za posledné roky v rámci krajín Višegrádskej štvorky. Prieskum je reprezentatívny na vzorke 1000 respondentov vo veku od 15 do 79 rokov.
Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu