Na snímke je predseda predstavenstva a výkonný riaditeľ BTS Karol Biermann. (Zdroj: TASR)
BRATISLAVA - Bratislavské letisko chce začať so stavbou nového terminálu za 2,9 miliardy korún (90 miliónov €) v decembri tohto roka. Viac ako dve miliardy Sk na výstavbu nových priestorov pre cestujúcich má poskytnúť štát, zvyšnú sumu si letisko plánuje požičať.
Novinárom to dnes povedal riaditeľ letiskovej spoločnosti Karol Biermann. Projekt terminálu by mal byť dokončený v roku 2012 tak, aby letisko zvládlo ročne vybaviť asi päť miliónov pasažierov.
"Potrebujeme bezpodmienečne čo najrýchlejšie rozšíriť terminál, pretože tam máme najväčší problém," vyhlásil Biermann. Celkovo by do rozvoja areálu letiska mali do konca roka 2012 smerovať investície za takmer päť miliárd korún, dodal.
Súčasný terminál podľa Biermanna zvládne ročne vybaviť asi 2,6 milióna pasažierov, vlani bránami letiska prešlo 2,02 milióna cestujúcich. Do roku 2010 chce letisko vybudovať nový terminál tak, aby ročná kapacita stúpla na 3,5 milióna ľudí. O ďalšie dva roky by mala byť zlikvidovaná súčasná, viac ako 30-ročná budova terminálu, a na jej mieste vyrásť ďalšia nová stavba. Potom by sa mala kapacita rozšíriť na päť miliónov ľudí ročne.
Okrem priestorov pre cestujúcich zamýšľa letisko v najbližších piatich rokoch vynaložiť z vlastných zdrojov dve miliardy korún na ostatné investície. Mali by prúdiť najmä do údržby, strojov, betónových plôch a priestorov pre nákladnú leteckú dopravu.
Väčšinu akcií bratislavského letiska chcela bývalá vláda Mikuláša Dzurindu predať strategickému investorovi. Súčasný kabinet Roberta Fica však privatizáciu zrušil a letisková spoločnosť zostala pod výlučnou kontrolou štátu. Vláda uvažovala pre rozvoj najväčšieho slovenského letiska vytvoriť spoločný podnik s viedenským letiskom, z tejto alternatívy však napokon zišlo.
"Potrebujeme bezpodmienečne čo najrýchlejšie rozšíriť terminál, pretože tam máme najväčší problém," vyhlásil Biermann. Celkovo by do rozvoja areálu letiska mali do konca roka 2012 smerovať investície za takmer päť miliárd korún, dodal.
Súčasný terminál podľa Biermanna zvládne ročne vybaviť asi 2,6 milióna pasažierov, vlani bránami letiska prešlo 2,02 milióna cestujúcich. Do roku 2010 chce letisko vybudovať nový terminál tak, aby ročná kapacita stúpla na 3,5 milióna ľudí. O ďalšie dva roky by mala byť zlikvidovaná súčasná, viac ako 30-ročná budova terminálu, a na jej mieste vyrásť ďalšia nová stavba. Potom by sa mala kapacita rozšíriť na päť miliónov ľudí ročne.
Okrem priestorov pre cestujúcich zamýšľa letisko v najbližších piatich rokoch vynaložiť z vlastných zdrojov dve miliardy korún na ostatné investície. Mali by prúdiť najmä do údržby, strojov, betónových plôch a priestorov pre nákladnú leteckú dopravu.
Väčšinu akcií bratislavského letiska chcela bývalá vláda Mikuláša Dzurindu predať strategickému investorovi. Súčasný kabinet Roberta Fica však privatizáciu zrušil a letisková spoločnosť zostala pod výlučnou kontrolou štátu. Vláda uvažovala pre rozvoj najväčšieho slovenského letiska vytvoriť spoločný podnik s viedenským letiskom, z tejto alternatívy však napokon zišlo.