U nás najpredávanejšia Škoda Fabia má v teste magazínu AutoBILD o 0,8 l vyššiu spotrebu.
BRATISLAVA – Pozeráte sa na technické údaje vášho auta a nechápavo krútite hlavou! Podľa nich by vaše vozidlo malo jazdiť so spotrebou 6,5 litra, ale vám sa jej priemer nepodarilo stlačiť pod 8 l/100 km? Podmienky, pri ktorých automobilky merajú, koľko si motor potiahne z nádrže, totiž majú od skutočnej premávky poriadne ďaleko!
Experti z nemeckého magazínu Auto-BILD otestovali spotrebu stovke automobilov a zistili, že niektoré majú spotrebu vyššiu až o 50 percent oproti tej, čo výrobca uvádza v osvedčení o evidencii vozidla. Oficiálna spotreba totiž vychádza z merania, ktoré trvá 1 180 sekúnd (takmer 20 minút). Z toho 780 s pripadá na jazdu v meste a 400 s mimo mesta. Najvyššia rýchlosť 120 km/h je však dosiahnutá maximálne na 10 sekúnd a rovnako chýbajú ostré zrýchľovanie a brzdenie.
V magazíne Auto-BILD preverili každé vozidlo počas dvoch hodín tak, aby jazda čo najviac zodpovedala reálnej premávke. Testovacia trasa bola dlhá 160 km, z čoho 54 km tvorila diaľnica, 61 km cesta prvej triedy a 45 km pripadlo ma mesto. A takto vyzerajú výsledky. Mnoho automobilov sa k oficiálne uvádzanej spotrebe ani nepriblížilo.
Nemá zmysel pridať plyn 200 m pred križovatkou, na ktorej už minútu svieti zelená a tesne pred ňou skočiť na brzdu.
2. Správne otáčky
Snažte sa vyhnúť nízkym aj extrémne vysokým otáčkam. Prevodové stupne preraďujte už pri 2 000, maximálne 2 500 otáčkach.
3. Svižný rozjazd
Pri rozjazde sa snažte rýchlo dostať na čo najvyšší prevodový stupeň. Nebojte sa stlačiť akcelerátor až na 3/4.
4. Jazda do kopca
Pri stúpaní udržte vysoký prevod čo najdlhšie. Neznamená to však, že necháte motor trápiť sa v extrémne nízkych otáčkach.
5. Zaradený prevod
Na neutrál máte približne o liter vyššiu spotrebu ako pri zaradenom „kvalte“. Podraďujte smerom dole čo najpomalšie.
6. Bez strešných nosičov
Bicykel či lyže radšej uložte do vnútra. S nosičmi je totiž váš automobil smädnejší až o 0,5 l/100 km.
7. Proti vetru pomalšie
Spomaľte, ak proti vám fúka silný vietor. Odpor je vtedy vyšší a hladina v nádrži rýchlejšie klesá.
8. Nafúkať pneumatiky
Pneumatiky musia mať správny tlak. O 0,3 l/100 km zvyšujú spotrebu aj zimné pneumatiky používané pri teplotách nad 10 °C.
9. Neprevážajte náklad
Máte v aute naskladané predmety, ktoré potrebujete len občas? Vyložte ich. So zvyšujúcou sa hmotnosťou spotreba rastie.
10. Vypnite motor
Pri zastávkach, ako je napríklad prejazd vlaku, motor vypnite. Nenechávajte tiež motor zahrievať pri oškrabávaní okien od ľadu.
V magazíne Auto-BILD preverili každé vozidlo počas dvoch hodín tak, aby jazda čo najviac zodpovedala reálnej premávke. Testovacia trasa bola dlhá 160 km, z čoho 54 km tvorila diaľnica, 61 km cesta prvej triedy a 45 km pripadlo ma mesto. A takto vyzerajú výsledky. Mnoho automobilov sa k oficiálne uvádzanej spotrebe ani nepriblížilo.
10 RÁD NA ÚSPORNÚ JAZDU
1. Plynulý pohybNemá zmysel pridať plyn 200 m pred križovatkou, na ktorej už minútu svieti zelená a tesne pred ňou skočiť na brzdu.
2. Správne otáčky
Snažte sa vyhnúť nízkym aj extrémne vysokým otáčkam. Prevodové stupne preraďujte už pri 2 000, maximálne 2 500 otáčkach.
3. Svižný rozjazd
Pri rozjazde sa snažte rýchlo dostať na čo najvyšší prevodový stupeň. Nebojte sa stlačiť akcelerátor až na 3/4.
4. Jazda do kopca
Pri stúpaní udržte vysoký prevod čo najdlhšie. Neznamená to však, že necháte motor trápiť sa v extrémne nízkych otáčkach.
5. Zaradený prevod
Na neutrál máte približne o liter vyššiu spotrebu ako pri zaradenom „kvalte“. Podraďujte smerom dole čo najpomalšie.
6. Bez strešných nosičov
Bicykel či lyže radšej uložte do vnútra. S nosičmi je totiž váš automobil smädnejší až o 0,5 l/100 km.
7. Proti vetru pomalšie
Spomaľte, ak proti vám fúka silný vietor. Odpor je vtedy vyšší a hladina v nádrži rýchlejšie klesá.
8. Nafúkať pneumatiky
Pneumatiky musia mať správny tlak. O 0,3 l/100 km zvyšujú spotrebu aj zimné pneumatiky používané pri teplotách nad 10 °C.
9. Neprevážajte náklad
Máte v aute naskladané predmety, ktoré potrebujete len občas? Vyložte ich. So zvyšujúcou sa hmotnosťou spotreba rastie.
10. Vypnite motor
Pri zastávkach, ako je napríklad prejazd vlaku, motor vypnite. Nenechávajte tiež motor zahrievať pri oškrabávaní okien od ľadu.
Model | Oficiálna spotreba | Skutočná spotreba | Rozdiel |
Audi A3 Sportback 2.0 TDI | 5,5 l/100 km | 6,8 l/100 km | 23,6 % |
Audi A4 2.0 TFSI | 7,1 l/100 km | 8,1 l/100 km | 14,1 % |
Audi A4 2.0 TDI | 5,8 l/100 km | 6,5 l/100 km | 12,0 % |
Audi S5 4.2 FSI | 12,4 l/100 km | 13,7 l/100 km | 10,5 % |
Audi A5 3.0 TDI | 7,2 l/100 km | 8,3 l/100 km | 15,3 % |
Audi A6 Avant 2.8 FSI | 8,8 l/100 km | 9,4 l/100 km | 6,8 % |
Audi A6 allroad 2.7 TDI | 8,7 l/100 km | 9,1 l/100 km | 4,6 % |
Audi A8 2.8 FSI | 8,3 l/100 km | 9,4 l/100 km | 13,3 % |
Audi Q7 4.2 TDI | 11,1 l/100 km | 12,0 l/100 km | 8,1 % |
BMW 130i | 8,3 l/100 km | 9,2 l/100 km | 10,8 % |
BMW 123d | 5,2 l/100 km | 6,9 l/100 km | 32,7 % |
BMW M3 Coupé | 12,4 l/100 km | 13,1 l/100 km | 5,6 % |
BMW 320d Touring | 4,9 l/100 km | 5,8 l/100 km | 18.4 % |
BMW 525i Touring | 7,7 l/100 km | 9,4 l/100 km | 22,1 % |
BMW X3 3,0si | 9,5 l/100 km | 10,8 l/100 km | 13,7 % |
BMW X3 2.0d | 6,5 l/100 km | 7,3 l/100 km | 12,3 % |
BMW 320d Touring | 7,3 l/100 km | 7,9 l/100 km | 8,2 % |
BMW X5 3.0sd | 8,2 l/100 km | 10,4 l/100 km | 26,8 % |
Citroën C1 HDi 55 | 4,1 l/100 km | 5,5 l/100 km | 34,0 % |
Dacia Logan MCV 1.5 dCi | 5,3 l/100 km | 6,0 l/100 km | 13,2 % |
Daihatsu Cuore 1.0 | 4,4 l/100 km | 5,5 l/100 km | 25,0 % |
Daihatsu Materia 1.5 | 7,2 l/100 km | 8,8 l/100 km | 22,2 % |
Dodge Nitro SXT 2.8 CRD | 9,4 l/100 km | 10,7 l/100 km | 13,8 % |
Fiat 500 1.4 16V | 6,3 l/100 km | 6,9 l/100 km | 9,5 % |
Fiat Panda 1.3 Multijet 16V | 4,3 l/100 km | 5,9 l/100 km | 37.0 % |
Fiat Bravo 1.4 T-Jet 16 V | 7,1 l/100 km | 8,8 l/100 km | 23,9 % |
Ford Focus 1.6 TDCi | 4,8 l/100 km | 6,0 l/100 km | 25.0 % |
Ford Mondeo 2.0i | 7,9 l/100 km | 9,0 l/100 km | 13,9 % |
Ford Mondeo 2.0 TDCi | 5,9 l/100 km | 6,7 l/100 km | 13,6 % |
Ford S-Max 2.0 TDCi | 6,4 l/100 km | 7,1 l/100 km | 10,9 % |
Honda Jazz 1.4 LS | 5,7 l/100 km | 6,4 l/100 km | 12,3 % |
Honda Civic Hybrid | 4,6 l/100 km | 6,6 l/100 km | 43,5 % |
Honda Accord 2.0i | 8,0 l/100 km | 8,6 l/100 km | 7,5 % |
Hyundai i30 1.4i | 6,1 l/100 km | 7,2 l/100 km | 18,0 % |
Hyundai i30 1.6 CRDi | 4,7 l/100 km | 5,8 l/100 km | 23,4 % |
Hyundai Tucson 2.0 CRDi | 7,1 l/100 km | 8,1 l/100 km | 14,1 % |
Jaguar XJ6 2.7 Twin TD | 8,1 l/100 km | 8,6 l/100 km | 6,2 % |
Jeep Compass 2.0 CRD | 6,5 l/100 km | 7,3 l/100 km | 12,3 % |
Jeep Wrangler 3.8 Sport | 11,5 l/100 km | 12,6 l/100 km | 9,6 % |
Kia Cee´d 1.4 CVVT | 6,1 l/100 km | 8,0 l/100 km | 31,0 % |
Land Rover Freelander Td4 | 7,5 l/100 km | 7,8 l/100 km | 4,0 % |
Lexus RX 400 h | 8,1 l/100 km | 12,0 l/100 km | 48,0 % |
Mazda 2 1.3 MZR | 5,4 l/100 km | 6,2 l/100 km | 14,8 % |
Mazda 3 1.6 MZR | 6,9 l/100 km | 7,5 l/100 km | 8,7 % |
Mazda CX-7 2.3i MZR | 10,2 l/100 km | 11,5 l/100 km | 12,7 % |
Mercedes A 150 | 6,7 l/100 km | 7,2 l/100 km | 7,5 % |
Mercedes C 180 Kompressor | 7,6 l/100 km | 8,6 l/100 km | 13,2 % |
Mercedes C 350 | 9,7 l/100 km | 10,8 l/100 km | 11,3 % |
Mercedes C 220 CDI T-Modell | 6,1 l/100 km | 6,7 l/100 km | 9,8 % |
Mercedes C 63 AMG | 13,4 l/100 km | 14,9 l/100 km | 11,2 % |
Mercedes S 600 | 14,3 l/100 km | 16,0 l/100 km | 11,9 % |
Mercedes G 55 AMG | 15,9 l/100 km | 24,3 l/100 km | 53,0 % |
Mini One | 5,3 l/100 km | 6,3 l/100 km | 18,9 % |
Mini Cooper S Clubman | 6,3 l/100 km | 7,5 l/100 km | 19,0 % |
Mitsubishi Colt 1.5 CZT | 6,8 l/100 km | 9,4 l/100 km | 38,0 % |
Nissan Qashqai 2.0 dCI | 6,9 l/100 km | 7,6 l/100 km | 10,1 % |
Nissan X-Trail 2.0 dCi | 7,1 l/100 km | 7,2 l/100 km | 1,4 % |
Opel Astra 1.7 CDTi | 5,4 l/100 km | 6,3 l/100 km | 16,7 % |
Opel Meriva 1.6 | 6,7 l/100 km | 7,5 l/100 km | 11,9 % |
Opel Zafira 1.9 CDTI | 6,0 l/100 km | 6,2 l/100 km | 3,3 % |
Opel Antara 2.0 CDTI | 7,5 l/100 km | 8,6 l/100 km | 14,7 % |
Peugeot 107 1.0 | 4,6 l/100 km | 5,5 l/100 km | 19,6 % |
Peugeot 207 Sport 95 VTi | 6,1 l/100 km | 7,1 l/100 km | 16,4 % |
Peugetot 207 SW 95 VTi | 6,3 l/100 km | 7,1 l/100 km | 12,7% |
Peugeot 308 HDi 110 | 4,7 l/100 km | 5,9 l/100 km | 25,5 % |
Peugeot 407 Sport 140 | 8,1 l/100 km | 8,5 l/100 km | 4,9 % |
Peugeot 4007 2.2i HDi 155 | 7,3 l/100 km | 8,0 l/100 km | 9,6 % |
Renault Twingo GT 1.2 16V | 5,9 l/100 km | 6,4 l/100 km | 8,5 % |
Renault Twingo 1.5 dCi | 4,3 l/100 km | 4,7 l/100 km | 9,3 % |
Renault Clio 1.2 16V TCE | 5,9 l/100 km | 7,0 l/100 km | 18,6 % |
Renault Laguna 2.0 dCi 150 | 6,0 l/100 km | 6,8 l/100 km | 13,3 % |
Renault Grand Scenic 2.0 dCi | 5,8 l/100 km | 6,8 l/100 km | 17,2 % |
Renault Grand Espace 2.0 dCi | 8,2 l/100 km | 9,5 l/100 km | 15,9 % |
Seat Altea Freetrack 2.0 TDI | 6,8 l/100 km | 7,4 l/100 km | 8,8 % |
Škoda Fabia 1.6 16V | 6,9 l/100 km | 7,7 l/100 km | 11,6 % |
Škoda Roomster 1.6 16V | 7,0 l/100 km | 7,6 l/100 km | 8,6 % |
Smart fortwo coupé | 4,7 l/100 km | 5,0 l/100 km | 6,4 % |
Smart fortwo coupé cdi | 3,3 l/100 km | 3,6 l/100 km | 9,1% |
Subaru Impreza 2.0R | 9,0 l/100 km | 9,5 l/100 km | 5,6 % |
Suzuki Swift 1.3 | 6,1 l/100 km | 6,2 l/100 km | 1,6 % |
Toyota Yaris 1.3 VVT-i | 6,0 l/100 km | 6,4 l/100 km | 6,7 % |
Toyota Auris 1.6 VVT-i | 7,1 l/100 km | 7,5 l/100 km | 5,6 % |
Toyota Auris 2.0 D-4D | 5,7 l/100 km | 6,4 l/100 km | 12,3 % |
Toyota Corolla Verso 2.2 D-Cat | 6,8 l/100 km | 7,6 l/100 km | 11,8 % |
Toyota Prius 1.5 HSD | 4,3 l/100 km | 6,0 l/100 km | 39,5 % |
Toyota RAV4 2.2 D-4D | 6,6 l/100 km | 7,4 l/100 km | 12,1 % |
Volvo C30 1.8i | 7,3 l/100 km | 8,8 l/100 km | 20,5 % |
Volvo C30 1.6D | 4,9 l/100 km | 5,8 l/100 km | 18,4 % |
Volvo V70 3.2 | 10,3 l/100 km | 11,2 l/100 km | 8,7 % |
Volvo XC70 D5 | 8,0 l/100 km | 8,4 l/100 km | 5,0 % |
VW Fox 1.2 | 6,2 l/100 km | 6,5 l/100 km | 4,8 % |
VW Polo 1.4 | 6,4 l/100 km | 6,6 l/100 km | 3,1 % |
VW Polo BlueMotion | 3,9 l/100 km | 5,1 l/100 km | 30,8 % |
VW Golf 1.4 TSI | 6,3 l/100 km | 6,7 l/100 km | 6,3 % |
VW Golf GT Sport 2.0 TDI | 5,9 l/100 km | 6,8 l/100 km | 15,3 % |
VW Golf 1.9 TDI | 5,0 l/100 km | 5,8 l/100 km | 16,0 % |
VW Passat Variant 2.0 TDI | 6,4 l/100 km | 7,2 l/100 km | 12,5 % |
VW Touran 1.4 TSI | 7,4 l/100 km | 8,1 l/100 km | 9,5 % |
VW Touareg V10 TDI | 12,6 l/100 km | 12,9 l/100 km | 2,4 % |
VW T5 Multivan 2.5 TDI | 8,4 l/100 km | 9,4 l/100 km | 11,9 % |