(Zdroj: Nový Čas)
BRATISLAVA - Sedem uchádzačov prejavilo v určenom termíne záujem o účasť v tendri na získanie koncesie na prevádzku a výstavbu troch úsekov rýchlostnej cesty R1 medzi Nitrou a Tekovskými Nemcami.
Lehota na predloženie dokladov preukazujúcich splnenie podmienok účasti v súťaži v rámci druhého diaľničného balíka projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP) uplynula v piatok 8. februára dopoludnia. Pre agentúru SITA to v piatok potvrdil hovorca ministra dopravy Marián Jánošík, zatiaľ však neinformoval menovite o uchádzačoch, ktorí sa do tendra prihlásili. "Zoznam záujemcov zverejníme najskôr v pondelok budúci týždeň," dodal Jánošík.
Druhý tender sa vzťahuje na tri pripravované úseky R1 Nitra - Selenec, Selenec - Beladice a Beladice - Tekovské Nemce v celkovej dĺžke vyše 47 kilometrov, ako aj severného obchvatu Banskej Bystrice v dĺžke 5,7 kilometra. Odhadované stavebné náklady na R1 Nitra - Tekovské Nemce dosahujú 16,666 mld. Sk bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Rezort dopravy môže vyzvať k postupu do rozhodujúcej fázy súťaže najviac štyroch uchádzačov.
Do prvého tendra PPP na vypracovanie projektovej dokumentácie, výstavbu, financovanie, prevádzka a údržbu diaľnice D1 na úsekoch Dubná Skala - Turany, Turany - Hubová a Hubová - Ivachnová v Žilinskom kraji, ako aj na úsekoch Jánovce - Jablonov a Fričovce - Svinia v Prešovskom kraji v celkovej dĺžke 74,84 kilometra sa prihlásilo pôvodne šesť záujemcov. Predpokladaná hodnota stavebných prác dosahuje podľa rezortu dopravy 49,1 mld. Sk bez DPH.
Obstarávateľ zo šiestich záujemcov vybral do finálovej časti tejto súťaže dvoch uchádzačov. Sú nimi francúzsko-švédske konzorcium zložené zo spoločností Vinci Concessions S.A. a Skanska Infrastructure Development AB, ako aj šesťčlenné medzinárodné združenie pozostávajúce zo slovenských firiem Doprastav, a.s. a Váhostav-SK, a.s., francúzskych firiem Bouyges Travaux Publics SA a Colas SA, maďarskej spoločnosti Intertoll-Europe Zrt. a portugalskej Mota Engil, SGPS, SA. Tretí plánovaný tender bude zameraný na technicky najkomplikovanejšie úseky D1 s viacerými tunelmi medzi Žilinou a Martinom v dĺžke 29 kilometrov a s odhadovanými nákladmi 39,867 mld. Sk bez DPH. Chýbajúce úseky na D1 majú byť podľa rezortu dopravy dokončené zväčša do konca roku 2010 a čiastočne v roku 2012 až 2013, R1 by mala byť dokončená v roku 2010.
Druhý tender sa vzťahuje na tri pripravované úseky R1 Nitra - Selenec, Selenec - Beladice a Beladice - Tekovské Nemce v celkovej dĺžke vyše 47 kilometrov, ako aj severného obchvatu Banskej Bystrice v dĺžke 5,7 kilometra. Odhadované stavebné náklady na R1 Nitra - Tekovské Nemce dosahujú 16,666 mld. Sk bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Rezort dopravy môže vyzvať k postupu do rozhodujúcej fázy súťaže najviac štyroch uchádzačov.
Do prvého tendra PPP na vypracovanie projektovej dokumentácie, výstavbu, financovanie, prevádzka a údržbu diaľnice D1 na úsekoch Dubná Skala - Turany, Turany - Hubová a Hubová - Ivachnová v Žilinskom kraji, ako aj na úsekoch Jánovce - Jablonov a Fričovce - Svinia v Prešovskom kraji v celkovej dĺžke 74,84 kilometra sa prihlásilo pôvodne šesť záujemcov. Predpokladaná hodnota stavebných prác dosahuje podľa rezortu dopravy 49,1 mld. Sk bez DPH.
Obstarávateľ zo šiestich záujemcov vybral do finálovej časti tejto súťaže dvoch uchádzačov. Sú nimi francúzsko-švédske konzorcium zložené zo spoločností Vinci Concessions S.A. a Skanska Infrastructure Development AB, ako aj šesťčlenné medzinárodné združenie pozostávajúce zo slovenských firiem Doprastav, a.s. a Váhostav-SK, a.s., francúzskych firiem Bouyges Travaux Publics SA a Colas SA, maďarskej spoločnosti Intertoll-Europe Zrt. a portugalskej Mota Engil, SGPS, SA. Tretí plánovaný tender bude zameraný na technicky najkomplikovanejšie úseky D1 s viacerými tunelmi medzi Žilinou a Martinom v dĺžke 29 kilometrov a s odhadovanými nákladmi 39,867 mld. Sk bez DPH. Chýbajúce úseky na D1 majú byť podľa rezortu dopravy dokončené zväčša do konca roku 2010 a čiastočne v roku 2012 až 2013, R1 by mala byť dokončená v roku 2010.