Spoločnosť Kia zaznamenala nárast podielu na trhu.
BRATISLAVA - Za minulý rok zvýšila svoj trhový podiel v kategórií nových osobných a malých nákladných automobilov do 3,5 tony spomedzi dvanástich najúspešnejších automobilových značiek na Slovensku najviac Kia.
Kým za rok 2006 bol jej trhový podiel 2,18 %, čo predstavovalo 1 710 nových registrácií automobilov značky Kia, v uplynulom roku to už bolo 5,61 %, teda 4 669 registrácií. Medziročne tak značka zvýšila svoj podiel na trhu o 3,43 percentuálneho bodu. Ako ďalej vyplýva z informácií Združenia automobilového priemyslu SR (ZAP) druhý najväčší nárast podielu na trhu, a to o 1,41 percentuálneho bodu, dosiahla značka Suzuki. Vlaňajší rok sa totiž na Slovensku zaregistrovalo 4 709 automobilov tejto značky pričom v predminulom roku to bolo 3 342 vozidiel. Trojicu značiek s najväčším nárastom podielu uzatvára Citroën. V roku 2007 sa totiž na Slovensku zaregistrovala o 1 274 automobilov tejto značky viac ako v roku predchádzajúcom. Medziročne tak Citroën zvýšil svoj podiel na trhu o 1,2 percentuálneho bodu.
Najväčší medziročný pokles trhového podielu naopak vykázala značka Škoda. Kým v roku 2006 bol jej podiel na trhu 27,22 %, keď sa na Slovensku zaregistrovalo 21 386 automobilov tejto značky, vlani to bolo 21,58 %, čo zodpovedalo registrácií 17 963 vozidiel. Medziročne tak Škoda znížila svoj podiel na trhu o 5,64 percentuálneho bodu. Pokles o 1,56 percentuálneho bodu zaznamenala medziročne značka Volkswagen. V minulom roku sa totiž na Slovensku zaregistrovalo o 900 aut tejto značky menej ako v roku 2006. Trojicu značiek s najväčším poklesom podielu na trhu uzatvára Opel, ktorý síce medziročne znížil počet registrácií iba mierne z 3588 na 3565, no vykázal medziročný pokles podielu na trhu o 0,29 percentuálneho bodu. V minulom roku sa na Slovensku zaregistrovalo 83 255 nových osobných a malých nákladných automobilov do 3,5 tony. Podľa údajov ZAP vedie na tomto trhu naďalej Škoda s trhovým podielom 21,58 %. Druhý je Peugeot, ktorý dosiahol podiel 7,28 % a tretie miesto obsadil Citroën so 7,00 percentami. V ďalšom poradí nasledujú Volkswagen 6,97 %, Suzuki 5,66 %, Kia 5,61 %, Renault 5,43 %, Ford 4,94 %, Opel 4,28 %, Hyundai 4,24 %, Fiat 3,93 % a tucet najúspešnejších uzatvára Toyota/Lexus s podielom na trhu 3,52 percenta.
Najväčší medziročný pokles trhového podielu naopak vykázala značka Škoda. Kým v roku 2006 bol jej podiel na trhu 27,22 %, keď sa na Slovensku zaregistrovalo 21 386 automobilov tejto značky, vlani to bolo 21,58 %, čo zodpovedalo registrácií 17 963 vozidiel. Medziročne tak Škoda znížila svoj podiel na trhu o 5,64 percentuálneho bodu. Pokles o 1,56 percentuálneho bodu zaznamenala medziročne značka Volkswagen. V minulom roku sa totiž na Slovensku zaregistrovalo o 900 aut tejto značky menej ako v roku 2006. Trojicu značiek s najväčším poklesom podielu na trhu uzatvára Opel, ktorý síce medziročne znížil počet registrácií iba mierne z 3588 na 3565, no vykázal medziročný pokles podielu na trhu o 0,29 percentuálneho bodu. V minulom roku sa na Slovensku zaregistrovalo 83 255 nových osobných a malých nákladných automobilov do 3,5 tony. Podľa údajov ZAP vedie na tomto trhu naďalej Škoda s trhovým podielom 21,58 %. Druhý je Peugeot, ktorý dosiahol podiel 7,28 % a tretie miesto obsadil Citroën so 7,00 percentami. V ďalšom poradí nasledujú Volkswagen 6,97 %, Suzuki 5,66 %, Kia 5,61 %, Renault 5,43 %, Ford 4,94 %, Opel 4,28 %, Hyundai 4,24 %, Fiat 3,93 % a tucet najúspešnejších uzatvára Toyota/Lexus s podielom na trhu 3,52 percenta.