BRATISLAVA - Päť konzorcií, ktoré postúpili do užšej súťaže na vybudovanie systému elektronického výberu mýta, by malo predložiť svoje ponuky do polovice marca. ČTK o tom dnes informovala Národná diaľničná spoločnosť, ktorá dnes skupinám firiem odovzdala podklady.
Ponuky očakáva diaľničná spoločnosť od konzorcia pod vedením spoločnosti Elektrovod Holding Bratislava, konzorcií Satways a Slovakpass, skupiny pod vedením firmy Ibertax a rakúskej skupiny Kapsch, ktorá prevádzkuje mýto napríklad aj v susednom Česku.
Mýto na diaľniciach a vybraných úsekoch ciest majú na Slovensku platiť od roku 2009 najprv kamióny a autobusy. Celkovo by malo byť spoplatnených približne 2400 kilometrov ciest. Zmluva s víťazom súťaže by sa mala podľa ministra dopravy Ľubomíra Vážneho podpísať najneskôr do apríla, inak by sa začiatok výberu mýta zrejme o niekoľko mesiacov oddialil.
Tender na vybudovanie a prevádzku systému na výber poplatkov sa NDS podarilo rozbehnúť vlani až na tretí pokus. Do súťaže o zákazku za 20 miliárd korún bez dane z pridanej hodnoty sa prihlásilo osem konzorcií, z nich diaľničná spoločnosť vylúčila pre rôzne dôvody päť skupín firiem. Z nich sa dve konzorciá proti rozhodnutiu NDS odvolali a so svojimi námietkami uspeli na Úrade pre verejné obstarávanie (ÚVO).
Fela Management, Diessenhofen, Švajčiarsko
Ascom, Bern, Švajčiarsko
Asseco Slovakia, Bratislava
Tesla Stropkov
Kapsch TrafficCom, Viedeň, Rakúsko
Kapsch Telematic Services SK, Bratislava
Kapsch TrafficCom SK Contruction & Realization, Bratislava
Kapsch TrafficCom, Jőnkőping, Švédsko
Via Verde Portugal - Gestao de Sistemas Electrónicos de Cobrança, Lisabon, Portugalsko
Kapsch TrafficCom Argentina, Buenos Aires, Argentína
Kapsch Telematic Services, Viedeň, Rakúsko
Skupina Satways:
Slovak Telecom, Bratislava
T-Systems, Enterprise Services, Frankfurt, Nemecko
Siemens, Bratislava
ABN Amro ETC, Amsterdam, Holandsko
Skupina:
Ibertax, Bratislava
SanToll, Bratislava
Skupina Slovakpass:
Autostrade per l´Italia, Rím, Taliansko
Efkon, Graz, Rakúsko
Stalexport Autostrady, Katowice, Poľsko
Zdroj: Národná diaľničná spoločnosť
Mýto na diaľniciach a vybraných úsekoch ciest majú na Slovensku platiť od roku 2009 najprv kamióny a autobusy. Celkovo by malo byť spoplatnených približne 2400 kilometrov ciest. Zmluva s víťazom súťaže by sa mala podľa ministra dopravy Ľubomíra Vážneho podpísať najneskôr do apríla, inak by sa začiatok výberu mýta zrejme o niekoľko mesiacov oddialil.
Tender na vybudovanie a prevádzku systému na výber poplatkov sa NDS podarilo rozbehnúť vlani až na tretí pokus. Do súťaže o zákazku za 20 miliárd korún bez dane z pridanej hodnoty sa prihlásilo osem konzorcií, z nich diaľničná spoločnosť vylúčila pre rôzne dôvody päť skupín firiem. Z nich sa dve konzorciá proti rozhodnutiu NDS odvolali a so svojimi námietkami uspeli na Úrade pre verejné obstarávanie (ÚVO).
Zoznam konzorcií v užšej súťaži na vybudovanie systému elektronického výberu mýta:
Elektrovod Holding, BratislavaFela Management, Diessenhofen, Švajčiarsko
Ascom, Bern, Švajčiarsko
Asseco Slovakia, Bratislava
Tesla Stropkov
Kapsch TrafficCom, Viedeň, Rakúsko
Kapsch Telematic Services SK, Bratislava
Kapsch TrafficCom SK Contruction & Realization, Bratislava
Kapsch TrafficCom, Jőnkőping, Švédsko
Via Verde Portugal - Gestao de Sistemas Electrónicos de Cobrança, Lisabon, Portugalsko
Kapsch TrafficCom Argentina, Buenos Aires, Argentína
Kapsch Telematic Services, Viedeň, Rakúsko
Skupina Satways:
Slovak Telecom, Bratislava
T-Systems, Enterprise Services, Frankfurt, Nemecko
Siemens, Bratislava
ABN Amro ETC, Amsterdam, Holandsko
Skupina:
Ibertax, Bratislava
SanToll, Bratislava
Skupina Slovakpass:
Autostrade per l´Italia, Rím, Taliansko
Efkon, Graz, Rakúsko
Stalexport Autostrady, Katowice, Poľsko
Zdroj: Národná diaľničná spoločnosť