BRATISLAVA - Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) dnes potvrdil, že konzorciá SanToll a Tosy.sk budú môcť pokračovať v tendri na vybudovanie systému elektronického výberu mýta.
ÚVO totiž vyhovel ich námietkám voči vyradeniu zo súťaže. Záväzné ponuky v tendri Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) by tak malo podať päť záujemcov.
"Úrad zrušil rozhodnutia o vylúčení záujemcov a nariadil oboch vrátiť späť do procesu verejného obstarávania," informoval ČTK riaditeľ kancelárie predsedu a európskych záležitostí ÚVO Igor Pätoprstý.
Do tendra na vybudovanie a prevádzku systému na výber poplatkov za prejazd hlavne po diaľniciach, ktorý NDS rozbehla na tretí pokus, sa do začiatku novembra prihlásilo osem konzorcií. Zo súťaže o zákazku za 20 miliárd korún bez dane z pridanej hodnoty NDS neskôr vylúčila pre rôzne dôvody päť skupín firiem. Do ďalšej fázy tendra tak pôvodne postúpili len konzorciá Satways, Slovakpass a rakúska skupina Kapsch, ktorá prevádzkuje mýto napríklad aj v susednom Česku.
Mýto na diaľniciach a vybraných úsekoch ciest majú na Slovensku platiť od roku 2009 najprv kamióny a autobusy. Celkovo by malo byť spoplatnených približne 2400 kilometrov ciest. Štátna diaľničná spoločnosť už v minulosti zrušila dva tendre na mýto - prvý vlani v auguste pre veľký počet záujemcov a druhý v septembri pre formálnu chybu.
Plánovaný termín spustenia mýtneho systému podľa decembrového vyjadrenia ministra dopravy Ľubomíra Vážneho nie je napriek zdržaniu tendra pre námietky ohrozený. Zmluva s víťazom súťaže by však mala byť podpísaná najneskôr do apríla, inak by sa začiatok výberu mýta zrejme o niekoľko mesiacov oddialil.
Do tendra na vybudovanie a prevádzku systému na výber poplatkov za prejazd hlavne po diaľniciach, ktorý NDS rozbehla na tretí pokus, sa do začiatku novembra prihlásilo osem konzorcií. Zo súťaže o zákazku za 20 miliárd korún bez dane z pridanej hodnoty NDS neskôr vylúčila pre rôzne dôvody päť skupín firiem. Do ďalšej fázy tendra tak pôvodne postúpili len konzorciá Satways, Slovakpass a rakúska skupina Kapsch, ktorá prevádzkuje mýto napríklad aj v susednom Česku.
Mýto na diaľniciach a vybraných úsekoch ciest majú na Slovensku platiť od roku 2009 najprv kamióny a autobusy. Celkovo by malo byť spoplatnených približne 2400 kilometrov ciest. Štátna diaľničná spoločnosť už v minulosti zrušila dva tendre na mýto - prvý vlani v auguste pre veľký počet záujemcov a druhý v septembri pre formálnu chybu.
Plánovaný termín spustenia mýtneho systému podľa decembrového vyjadrenia ministra dopravy Ľubomíra Vážneho nie je napriek zdržaniu tendra pre námietky ohrozený. Zmluva s víťazom súťaže by však mala byť podpísaná najneskôr do apríla, inak by sa začiatok výberu mýta zrejme o niekoľko mesiacov oddialil.