BRATISLAVA - Plánované rozšírenie úseku diaľnice D1 medzi Bratislavou a Trnavou v dĺžke 35,4 kilometra zo štyroch na šesť jazdných pruhov by malo stáť 7,3 mld. až 7,5 mld. Sk.
Informoval o tom vedúci odboru prípravy diaľnic a rýchlostných ciest v Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) Tomáš Pollák vo štvrtok v Bratislave na 1. konferencii NDS. Pripravovanú investíciu si podľa neho vyžaduje vysoká dopravná zaťaženosť uvedeného diaľničného úseku, po ktorom denne prejde okolo 40 tis. motorových vozidiel.
Diaľničná spoločnosť má k dispozícii štyri varianty rozšírenia D1 od križovatky Vajnory po križovatku Trnava. Limitujúcim faktorom rozšírenia diaľničného úseku D1 sú mosty vedúce nad touto cestnou komunikáciou, ako aj šesť križovatiek, pričom bude musieť byť vybudovaných šesť nových protihlukových Vedúci projektant inžiniersko-projektovej organizácie Geoconsult s.r.o. Bratislava Juraj Fürst predstavil na konferencii tri projekty výstavby rýchlostnej cesty R7 v dĺžke 6 až 7 kilometrov od plánovaného okruhu D4 pri Bratislave do Dunajskej Lužnej.
Ako informoval, s jeho výstavbou by sa malo začať po roku 2013 a dokončený by mohol byť zhruba v rokoch 2016 až 2017. Dôvodom plánovanej stavby uvedeného úseku je zámer odľahčiť preťaženú automobilovú premávku na paralelnej ceste prvej triedy č. 63, ako aj zlepšiť životné prostredie v obciach Rovinka a Dunajská Lužná. Len na úseku cesty č. 63 Bratislava - Rovinka prešlo v roku 2005 denne takmer 24 tis. osobných a nákladných vozidiel a do roku 2010 by mal ich počet vzrásť na vyše 28 tis., v roku 2020 takmer na 37 tis. a v roku 2030 na viac ako 43 tis. Medzi Rovinkou a Dunajskou Lužnou prešlo pred dvoma rokmi takmer 20 tis. automobilov za 24 hodín a o tri roky by sa mal ich počet zvýšiť na 23,5 tis. automobilov.
Prvý variant počíta s umiestnením stavby úseku R7 juhozápadne od Rovinky a Dunajskej Lužnej. Druhý z variantov, ktorý Geoconsult navrhol severovýchodne od oboch obcí, však uvedené obce odmietli, a to z dôvodu, že by ohrozil ich rozvojové plány.
Spoločnosť vypracovala aj tretí variant, umiestnený ďalej na severovýchod od obidvoch obcí. Začínal by sa však rovnako ako odmietnutý druhý variant pri Podunajských Biskupiciach a končil pri Dunajskej Lužnej. Plánovaná rýchlostná cesta R7 v celkovej dĺžke 234 kilometrov má smerovať ďalej na Dunajskú Stredu, Nové Zámky, Veľký Krtíš a končiť by mala pri Lučenci napojením na rýchlostnú cestu R2.
Diaľničná spoločnosť má k dispozícii štyri varianty rozšírenia D1 od križovatky Vajnory po križovatku Trnava. Limitujúcim faktorom rozšírenia diaľničného úseku D1 sú mosty vedúce nad touto cestnou komunikáciou, ako aj šesť križovatiek, pričom bude musieť byť vybudovaných šesť nových protihlukových Vedúci projektant inžiniersko-projektovej organizácie Geoconsult s.r.o. Bratislava Juraj Fürst predstavil na konferencii tri projekty výstavby rýchlostnej cesty R7 v dĺžke 6 až 7 kilometrov od plánovaného okruhu D4 pri Bratislave do Dunajskej Lužnej.
Ako informoval, s jeho výstavbou by sa malo začať po roku 2013 a dokončený by mohol byť zhruba v rokoch 2016 až 2017. Dôvodom plánovanej stavby uvedeného úseku je zámer odľahčiť preťaženú automobilovú premávku na paralelnej ceste prvej triedy č. 63, ako aj zlepšiť životné prostredie v obciach Rovinka a Dunajská Lužná. Len na úseku cesty č. 63 Bratislava - Rovinka prešlo v roku 2005 denne takmer 24 tis. osobných a nákladných vozidiel a do roku 2010 by mal ich počet vzrásť na vyše 28 tis., v roku 2020 takmer na 37 tis. a v roku 2030 na viac ako 43 tis. Medzi Rovinkou a Dunajskou Lužnou prešlo pred dvoma rokmi takmer 20 tis. automobilov za 24 hodín a o tri roky by sa mal ich počet zvýšiť na 23,5 tis. automobilov.
Prvý variant počíta s umiestnením stavby úseku R7 juhozápadne od Rovinky a Dunajskej Lužnej. Druhý z variantov, ktorý Geoconsult navrhol severovýchodne od oboch obcí, však uvedené obce odmietli, a to z dôvodu, že by ohrozil ich rozvojové plány.
Spoločnosť vypracovala aj tretí variant, umiestnený ďalej na severovýchod od obidvoch obcí. Začínal by sa však rovnako ako odmietnutý druhý variant pri Podunajských Biskupiciach a končil pri Dunajskej Lužnej. Plánovaná rýchlostná cesta R7 v celkovej dĺžke 234 kilometrov má smerovať ďalej na Dunajskú Stredu, Nové Zámky, Veľký Krtíš a končiť by mala pri Lučenci napojením na rýchlostnú cestu R2.