Minister dopravy Ľubomír Vážny
BRATISLAVA - Železnice Slovenskej republiky (ŽSR), ktoré spravujú železničnú dopravnú cestu, majú poskytovať svoje služby so stále nižšími nárokmi na štátny rozpočet.
Ako v piatok ďalej uviedol minister dopravy Ľubomír Vážny v Banskej Bystrici, financie na základný rozvoj a modernizáciu železníc určite budú. "Mám pocit, že stále rastie potreba dopravných výkonov, čiže som pevne presvedčený, že nepríde k prepúšťaniu. Naopak, narastie zamestnanosť na železniciach, alebo sa prerozdelí do iných výkonnejších druhov dopravy," vyhlásil Vážny.
Generálny riaditeľ ŽSR Dalibor Zelený informoval, že po dokončení elektrifikácie železničnej trate Banská Bystrica - Zvolen pracujú na ďalších projektoch, ktoré sú v štádiu prípravy. "V budúcich rokoch, alebo ešte na prelome tohto a budúceho roku vypíšeme veľké výberové konania na modernizáciu koridorových tratí v úseku Žilina - Krásno nad Kysucou, Žilina - Teplička nad Váhom a Nové mesto nad Váhom - Púchov," upresnil šéf ŽSR. Podľa neho ale budú ďalej pokračovať aj v realizácii veľkých projektov na severnej vetve železničného koridoru. V rozpracovaní sú dva hlavné varianty spojenia Popradu s Košicami - prvý kopíruje súčasnú trať a druhý, ktorý má pomerne veľkú podporu, by mohol viesť z Krompách cez Prešov priamo do Košíc. "Po ich vyhodnotení sa rozhodneme, ktorou traťou pôjdeme," dodal Zelený.
Prostriedky na modernizáciu železničných tratí pochádzajú podľa Zeleného na 85 % z európskych fondov a zvyšných 15 % zo štátneho rozpočtu SR. ŽSR pritom investujú do rozvoja každoročne z vlastných zdrojov okolo 2,5 mld. Sk.
Generálny riaditeľ ŽSR Dalibor Zelený informoval, že po dokončení elektrifikácie železničnej trate Banská Bystrica - Zvolen pracujú na ďalších projektoch, ktoré sú v štádiu prípravy. "V budúcich rokoch, alebo ešte na prelome tohto a budúceho roku vypíšeme veľké výberové konania na modernizáciu koridorových tratí v úseku Žilina - Krásno nad Kysucou, Žilina - Teplička nad Váhom a Nové mesto nad Váhom - Púchov," upresnil šéf ŽSR. Podľa neho ale budú ďalej pokračovať aj v realizácii veľkých projektov na severnej vetve železničného koridoru. V rozpracovaní sú dva hlavné varianty spojenia Popradu s Košicami - prvý kopíruje súčasnú trať a druhý, ktorý má pomerne veľkú podporu, by mohol viesť z Krompách cez Prešov priamo do Košíc. "Po ich vyhodnotení sa rozhodneme, ktorou traťou pôjdeme," dodal Zelený.
Prostriedky na modernizáciu železničných tratí pochádzajú podľa Zeleného na 85 % z európskych fondov a zvyšných 15 % zo štátneho rozpočtu SR. ŽSR pritom investujú do rozvoja každoročne z vlastných zdrojov okolo 2,5 mld. Sk.