Bratislavské letisko
BRATISLAVA - Viedenské letisko má naďalej záujem o spoluprácu s letiskom v Bratislave. Agentúre SITA to potvrdil predseda predstavenstva rakúskej spoločnosti Flughafen Wien Herbert Kaufmann.
"Sme stále presvedčení, že spolupráca medzi dvoma letiskami by mohla byť veľkou príležitosťou pre hospodársky rozvoj bratislavského letiska, ako aj pre celý región," uviedol Kaufmann. K potenciálnemu rozsahu a modelom spolupráce dvoch susedných letísk sa však zatiaľ konkrétnejšie vyjadriť nechcel. "Najprv by mali byť prediskutované s partnermi," uviedol predstaviteľ viedenského letiska.
Viedenské letisko sa pritom už o zblíženie s bratislavským raz pokúšalo, keď v konzorciu nazvanom TwoOne spolu s investičnou skupinou Penta vyhralo tender na kúpu 66 % akcií spoločnosti Letisko M. R. Štefánika - Airport Bratislava. Keďže ukončenie tohto procesu stopla nová vláda pod vedením Roberta Fica, konzorcium avizovalo možnú arbitráž, ktorú však doteraz neiniciovalo. "Konečné rozhodnutie v otázke možnosti arbitráže zatiaľ nebolo prijaté," uviedol v aktuálnych odpovediach pre SITA Kaufmann.
Vláda SR však napriek zrušeniu privatizácie väčšinového balíka akcií letiska v Bratislave opäť zvažuje možnosť spolupráce so zahraničnými investormi. Premiér Robert Fico túto možnosť pripustil, ale s výhradou, aby prípadný zahraničný partner nemal možnosť kontrolovať bratislavské letisko. Hlavnou podmienkou takejto spolupráce podľa premiéra je, aby si štát na letisku zachoval kontrolný vplyv. Popri viedenskom letisku sa zaujímajú o možnosti spolupráce s letiskom v Bratislave aj ďalší potenciálni zahraniční investori.
Podľa medializovaných informácií má ísť o investorov z Hongkongu aj Ruska. Letisko pritom nevyhnutne potrebuje nový terminál, pretože kapacita terajšieho na úrovni 2 mil. vybavených cestujúcich ročne je už fakticky skoro naplnená. Táto investícia by umožnila do troch rokov zvýšiť množstvo cestujúcich na letisku zhruba o ďalší milión. Na realizáciu jeho rozvoja je však potrebných približne 4 až 5 mld. Sk. A to je aj príčina, prečo vláda znovu zvažuje príchod investora na letisko. Vláda by mala rozhodnúť o koncepcii rozvoja letiska v Bratislave v najbližšom období, aby sa v roku 2008 mohlo začať so stavebnými prácami.
Viedenské letisko sa pritom už o zblíženie s bratislavským raz pokúšalo, keď v konzorciu nazvanom TwoOne spolu s investičnou skupinou Penta vyhralo tender na kúpu 66 % akcií spoločnosti Letisko M. R. Štefánika - Airport Bratislava. Keďže ukončenie tohto procesu stopla nová vláda pod vedením Roberta Fica, konzorcium avizovalo možnú arbitráž, ktorú však doteraz neiniciovalo. "Konečné rozhodnutie v otázke možnosti arbitráže zatiaľ nebolo prijaté," uviedol v aktuálnych odpovediach pre SITA Kaufmann.
Vláda SR však napriek zrušeniu privatizácie väčšinového balíka akcií letiska v Bratislave opäť zvažuje možnosť spolupráce so zahraničnými investormi. Premiér Robert Fico túto možnosť pripustil, ale s výhradou, aby prípadný zahraničný partner nemal možnosť kontrolovať bratislavské letisko. Hlavnou podmienkou takejto spolupráce podľa premiéra je, aby si štát na letisku zachoval kontrolný vplyv. Popri viedenskom letisku sa zaujímajú o možnosti spolupráce s letiskom v Bratislave aj ďalší potenciálni zahraniční investori.
Podľa medializovaných informácií má ísť o investorov z Hongkongu aj Ruska. Letisko pritom nevyhnutne potrebuje nový terminál, pretože kapacita terajšieho na úrovni 2 mil. vybavených cestujúcich ročne je už fakticky skoro naplnená. Táto investícia by umožnila do troch rokov zvýšiť množstvo cestujúcich na letisku zhruba o ďalší milión. Na realizáciu jeho rozvoja je však potrebných približne 4 až 5 mld. Sk. A to je aj príčina, prečo vláda znovu zvažuje príchod investora na letisko. Vláda by mala rozhodnúť o koncepcii rozvoja letiska v Bratislave v najbližšom období, aby sa v roku 2008 mohlo začať so stavebnými prácami.