BRATISLAVA - Na vyberanie elektronického diaľničného mýta by mali dozerať dve stovky členov mýtnej polície, ktorú navrhuje zriadiť ministerstvo dopravy.
Vyplýva to z legislatívneho zámeru návrhu zákona o dopravnej polícii, ktorý ministerstvo predložilo do pripomienkového konania. Elektronické mýto by mali za používanie slovenských diaľnic a vybraných ciest od roku 2009 platiť autobusy a kamióny s hmotnosťou nad 3,5 tony, a od roku 2013 aj osobné autá.
Mýtni policajti by mali mať oddelenia v trinástich mestách, náklady na zriadenie polície odhadlo ministerstvo na 29 miliónov korún. S ďalšími asi 120 miliónmi Sk sa počíta na pokrytie ročných prevádzkových nákladov.
Príslušníci jednotlivých oddelení mýtnej polície budú podľa ministerských plánov okrem iného vyberať pokuty od šoférov vozidiel, ktoré mýto nezaplatia. Podľa už schváleného zákona o elektronickom výbere mýta budú musieť zaplatiť pokutu za jazdu bez zaplateného mýta 20.000 korún.
Od roku 2009 by malo byť spoplatnených asi 2400 kilometrov ciest. Vláda nedávno schválila, že za prejazd každého kilometra budú platiť autobusy a nákladné autá od 1,9 do 6,23 koruny v závislosti od hmotnosti či emisnej kategórie. Ministerstvo pôvodne navrhlo vyššie sumy, vláda ich však znížila pre obavy, že by vozidlá mohli slovenské cesty pre vysoké poplatky obchádzať.
Meno zhotoviteľa a prevádzkovateľa systému elektronického mýta by malo vzísť z tendra, ktorý tento mesiac vyhlásila Národná diaľničná spoločnosť. Minister dopravy Ľubomír Vážny nedávno naznačil, že zvýhodnený by mal byť satelitný systém, ktorý používa napríklad Nemecko. V susednom Česku či Rakúsku sa naopak využíva mikrovlnný systém.
Mýtni policajti by mali mať oddelenia v trinástich mestách, náklady na zriadenie polície odhadlo ministerstvo na 29 miliónov korún. S ďalšími asi 120 miliónmi Sk sa počíta na pokrytie ročných prevádzkových nákladov.
Príslušníci jednotlivých oddelení mýtnej polície budú podľa ministerských plánov okrem iného vyberať pokuty od šoférov vozidiel, ktoré mýto nezaplatia. Podľa už schváleného zákona o elektronickom výbere mýta budú musieť zaplatiť pokutu za jazdu bez zaplateného mýta 20.000 korún.
Od roku 2009 by malo byť spoplatnených asi 2400 kilometrov ciest. Vláda nedávno schválila, že za prejazd každého kilometra budú platiť autobusy a nákladné autá od 1,9 do 6,23 koruny v závislosti od hmotnosti či emisnej kategórie. Ministerstvo pôvodne navrhlo vyššie sumy, vláda ich však znížila pre obavy, že by vozidlá mohli slovenské cesty pre vysoké poplatky obchádzať.
Meno zhotoviteľa a prevádzkovateľa systému elektronického mýta by malo vzísť z tendra, ktorý tento mesiac vyhlásila Národná diaľničná spoločnosť. Minister dopravy Ľubomír Vážny nedávno naznačil, že zvýhodnený by mal byť satelitný systém, ktorý používa napríklad Nemecko. V susednom Česku či Rakúsku sa naopak využíva mikrovlnný systém.