Sobota23. november 2024, meniny má Klement, zajtra Emília

Reklamácia dovolenky: Na čo máte právo?

Možno to poznáte - namiesto trojhviezdičkového hotela vás ubytujú v dvojhviezdičkovom a strava nezodpovedá popisu z katalógu - aj to sú niektoré nepríjemné situácie, do ktorých sa môže dostať každý dovolenkár.

Mali by ste však vedieť, že ako spotrebiteľ máte právo dovolenku reklamovať. Pozor si však treba dávať už pri samotnom podpise zmluvy. Možnej reklamácii sa môžete vyhnúť i správnym výberom cestovnej kancelárie. Pýtajte sa na skúsenosti iných, priateľov a známych. A hlavne nebojte sa pýtať priamo v cestovnej kancelárii - nepodpisujte zmluvu skôr, ak vám nie je všetko jasné. Zmluva o zájazde totiž musí odpovedať na základné otázky: kde, kto, kedy a hlavne za koľko. Rovnako si dajte pozor na fotografie v katalógu pri vybranom zájazde. Cestovné kancelárie vyberajú tie najlepšie, ale zaujímajte sa aj o okolie hotela. Predídete tak situácii, že hotel síce bude podľa vašich predstáv zodpovedajúci obrázku v katalógu , ale od pláže ho bude deliť štvorprúdová komunikácia.

Vyššia cena

Pozor aj na to, či máte v zmluve dohodnuté zvýšenie ceny zájazdu zo strany cestovnej kancelárie. Môže tak urobiť v prípade zvýšenia dopravných nákladov, letiskových či prístavných poplatkov, alebo ak dôjde k zmene kurzu koruny použitého na určenie ceny zájazdu v priemere viac ako 5 percent. Platí to však iba v prípade, keď k tomuto zvýšeniu dôjde do 21. dňa pred začatím zájazdu. Od zmenenej zmluvy, s ktorou nesúhlasíte, môžete odstúpiť. Urobte tak, ale písomne a doporučeným listom s návratkou.

Riešenie na mieste

Ak sa na mieste pobytu vyskytnú problémy, neváhajte a obráťte sa hneď na delegáta. „Dôležité je vždy spísať na mieste záznam o reklamácii chybných služieb s delegátom cestovnej kancelárie,“ vysvetľuje Miroslav Tulák zo Združenia slovenských spotrebiteľov. Máte právo, aby vám v prípade nespokojnosti ubytovanie vymenil. Ak by to nebolo možné, nedostatky si radšej nafoťte. Poslúžia vám ako dôkazový materiál, keď v cestovnej kancelárii budete zájazd reklamovať. Písomnú reklamáciu treba zaslať písomne najneskôr do troch mesiacov od skončenia dovolenky. „Cestovná kancelária musí reklamáciu vybaviť podľa zákona do 30 dní, odkedy ju klient po návrate domov uplatní,“ dodáva Tulák.

Chránia vás zákony Európskej únie:

- Ak zájazdový operátor skrachuje, musí zabezpečiť, aby ste sa dostali domov.
- Ak dovolenka nezodpovedá tomu, čo bolo v katalógu, musí vám cestovná kancelária ponúknuť náhradu.
- Ak cestovná kancelária skúša zmeniť cenu či miesto dovolenky bez vášho súhlasu, máte právo dovolenku zrušiť.
- Ak zájazdový operátor preobjedná váš let, požadujte kompenzáciu.
- Viac svojich práv môžete nájsť na www.pravaspotrebitela.sk.
Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu