Možno to poznáte - namiesto trojhviezdičkového hotela vás ubytujú v dvojhviezdičkovom a strava nezodpovedá popisu z katalógu - aj to sú niektoré nepríjemné situácie, do ktorých sa môže dostať každý dovolenkár.
Mali by ste však vedieť, že
ako spotrebiteľ máte právo dovolenku reklamovať.
Pozor si však treba dávať už pri samotnom
podpise zmluvy.
Možnej reklamácii sa môžete
vyhnúť i správnym výberom
cestovnej kancelárie. Pýtajte
sa na skúsenosti iných, priateľov
a známych. A hlavne
nebojte sa pýtať priamo v cestovnej
kancelárii - nepodpisujte
zmluvu skôr, ak vám nie
je všetko jasné. Zmluva o zájazde
totiž musí odpovedať
na základné otázky: kde, kto,
kedy a hlavne za koľko.
Rovnako si dajte pozor
na fotografie v katalógu
pri vybranom zájazde. Cestovné
kancelárie vyberajú tie
najlepšie, ale zaujímajte sa aj
o okolie hotela. Predídete tak
situácii, že hotel síce bude
podľa vašich predstáv zodpovedajúci
obrázku
v katalógu ,
ale od pláže ho bude deliť
štvorprúdová komunikácia.
- Ak dovolenka nezodpovedá tomu, čo bolo v katalógu, musí vám cestovná kancelária ponúknuť náhradu.
- Ak cestovná kancelária skúša zmeniť cenu či miesto dovolenky bez vášho súhlasu, máte právo dovolenku zrušiť.
- Ak zájazdový operátor preobjedná váš let, požadujte kompenzáciu.
- Viac svojich práv môžete nájsť na www.pravaspotrebitela.sk.
Vyššia cena
Pozor aj na to, či máte v zmluve dohodnuté zvýšenie ceny zájazdu zo strany cestovnej kancelárie. Môže tak urobiť v prípade zvýšenia dopravných nákladov, letiskových či prístavných poplatkov, alebo ak dôjde k zmene kurzu koruny použitého na určenie ceny zájazdu v priemere viac ako 5 percent. Platí to však iba v prípade, keď k tomuto zvýšeniu dôjde do 21. dňa pred začatím zájazdu. Od zmenenej zmluvy, s ktorou nesúhlasíte, môžete odstúpiť. Urobte tak, ale písomne a doporučeným listom s návratkou.Riešenie na mieste
Ak sa na mieste pobytu vyskytnú problémy, neváhajte a obráťte sa hneď na delegáta. „Dôležité je vždy spísať na mieste záznam o reklamácii chybných služieb s delegátom cestovnej kancelárie,“ vysvetľuje Miroslav Tulák zo Združenia slovenských spotrebiteľov. Máte právo, aby vám v prípade nespokojnosti ubytovanie vymenil. Ak by to nebolo možné, nedostatky si radšej nafoťte. Poslúžia vám ako dôkazový materiál, keď v cestovnej kancelárii budete zájazd reklamovať. Písomnú reklamáciu treba zaslať písomne najneskôr do troch mesiacov od skončenia dovolenky. „Cestovná kancelária musí reklamáciu vybaviť podľa zákona do 30 dní, odkedy ju klient po návrate domov uplatní,“ dodáva Tulák.Chránia vás zákony Európskej únie:
- Ak zájazdový operátor skrachuje, musí zabezpečiť, aby ste sa dostali domov.- Ak dovolenka nezodpovedá tomu, čo bolo v katalógu, musí vám cestovná kancelária ponúknuť náhradu.
- Ak cestovná kancelária skúša zmeniť cenu či miesto dovolenky bez vášho súhlasu, máte právo dovolenku zrušiť.
- Ak zájazdový operátor preobjedná váš let, požadujte kompenzáciu.
- Viac svojich práv môžete nájsť na www.pravaspotrebitela.sk.