Leto je pomaly tu a vy ste zistili, že si nemáte čo obuť? Kupovanie letných topánok vždy nemusí dopadnúť najlepšie, najmä, ak si nedáte pozor na označenie obuvi, jej výrobcu či účel, na ktorý má slúžiť.
Majte oči otvorené
Poznáte to – niektoré topánky vyzerajú skvelo na pulte, ale na nohách to už tak nie je. Môžu byť príliš tvrdé, neforemné, z nekvalitného materiálu alebo so zlou klenbou. Kvalita je dôležitá Dátum výroby či samotná kvalita môžu byť uvedené na obuvi, jej obale alebo na priloženom letáku. Podľa zákona je predávajúci povinný predať tovar v priemernej strednej (obvyklej) akosti. Ak výrobok vykazuje zjavné chyby, predávajúci je povinný upozorniť na ne spotrebiteľa.
Chcete reklamovať?
Aj keď je záručná lehota topánok 24 mesiacov, uplatnite reklamáciu ihneď, ako sa chyba vyskytla, najneskôr do uplynutia záručnej lehoty „Predávajúci je povinný rozhodnúť o reklamácii ihneď, v zložitých prípadoch do 3 pracovných dní,“ objasňuje Ing. Danuša Krkošová zo Slovenskej obchodnej inšpekcie (SOI). „Do tejto lehoty sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie chyby. Vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní.
Čo je pri nakupovaní dôležité si všimnúť? Ako reklamovať a kto bude uhrádzať náklady? Myslíte si, že boli porušené vaše práva? Všetko sa dočítate v aktuálnom vydaní Nového Času pre ženy.