BRATISLAVA - Asociácia internetových médií (AIM) prichádza s iniciatívou sformulovať základné odporúčania pre slovenskú internetovú reklamu. Návrh vychádza z odporúčania IAB Europe (Interactive Advertising Bureau). Pri tejto príležitosti AIM založilo fórum, v ktorom sa k návrhu môže vyjadriť odborná ako i laická verejnosť.
„Snaha o zavedenie a akceptovanie odporúčaní pre internetovú reklamu vychádza najmä z dlhodobejších problémov pri dodávaní reklamných formátov buď priamo zadávateľmi či mediálnymi agentúrami. Tie častokrát nerešpektujú všeobecne uznávané európske pravidlá v tejto oblasti a dochádza tak nielen k narušeniu vzťahu médium – užívateľ, ale i užívateľ – zadávateľ reklamnej kampane. V prvom prípade nám ide najmä o problém prekrývania obsahu stránok reklamou bez možnosti vypnutia reklamy. Musíme si uvedomiť, že internet je v prvom rade informačné médium a jeho najväčšou pridanou hodnotou je rýchlosť získavania informácií. To však takýto druh reklamy môže výrazne obmedziť. Vo vzťahu užívateľ – zadávateľ reklamnej kampane môže príliš agresívna reklama na nesprávnom mieste a vo vysokej frekvencii vyvolať u užívateľa skôr negatívne emócie ako záujem,“ komentuje príčiny otvorenia otázky ohľadne štandardov internetovej reklamy predseda Správnej rady AIM Milan Csaplár.
„Internet je dynamické médium s veľkými možnosťami v oblasti reklamy a nie je v našom záujme tieto možnosti eliminovať. Našou snahou je zaviesť na trh určité štandardy, ktoré by internetové médiá mali dodržiavať, pokiaľ je v ich záujme bez problémov informovať a zároveň neodrádzať bežného užívateľa v používaní jeho portálu a služieb. Reklama by mala zaujať svojou kreativitou, vtipom, informáciou, a to všetko sa dá zrealizovať aj pri dodržiavaní odporúčaní,“ dodáva M. Csaplár.
Fórum je dostupné na etrend.sk a bude otvorené do 30. júna 2007.
„Internet je dynamické médium s veľkými možnosťami v oblasti reklamy a nie je v našom záujme tieto možnosti eliminovať. Našou snahou je zaviesť na trh určité štandardy, ktoré by internetové médiá mali dodržiavať, pokiaľ je v ich záujme bez problémov informovať a zároveň neodrádzať bežného užívateľa v používaní jeho portálu a služieb. Reklama by mala zaujať svojou kreativitou, vtipom, informáciou, a to všetko sa dá zrealizovať aj pri dodržiavaní odporúčaní,“ dodáva M. Csaplár.
Fórum je dostupné na etrend.sk a bude otvorené do 30. júna 2007.