Vládny splnomocnenec Igor Barát zodpovedá za prechod z korún na eurá.
BRATISLAVA - Slovensko investuje do informačnej kampane pred zavedením eura 160 miliónov. Podľa pôvodných plánov malo byť už na sklonku minulého roka jasné, ktorá reklamná agentúra túto lukratívnu zákazku dostane. Rezort financií však vyberie víťaza opakovaného tendra najskôr až toto leto. Otázne preto je, či praktické informácie o novej mene dostaneme včas.
Euro nahradí korunu pravdepodobne
už od januára
2009. Vláda predtým plánuje
vysvetľovaciu kampaň.
Každá domácnosť by napríklad
mala dostať aj praktickú
eurokalkulačku na prepočet
cien. Stále však nie je
známe, kto kampaň zrealizuje.
Tender sa opakuje už
po druhýkrát. „Zaváňa netransparentnosťou,
pretože
60 percent bodov dostanú
uchádzači za subjektívne
kritériá,“ myslí si uznávaný
odborník z prostredia reklamy,
ktorý chce zostať v anonymite.
Nejasnosti môžu
podľa neho spôsobiť ďalšie
meškanie.
Splnomocnenec vlády Igor Barát kritiku odmieta a tvrdí, že všetko je v poriadku. „Žiadne oneskorenie nehrozí. V Slovinsku sa výber agentúry začal približne 8 mesiacov pred vstupom do eurozóny,“ povedal Novému Času. Ľubľana vraj nie je práve najlepší príklad. „Argumentácie Slovinskom nie sú práve na mieste, pretože bolo sústavne kritizované, že robí všetko na poslednú chvíľu,“ oponuje náš zdroj.
Od zavedenia eura nás delí 19 mesiacov. Vláda tvrdí, že podstatnú časť infokampane pre občanov spustí až na budúci rok. „Bude sa stupňovať v druhej polovici roka,“ podotkol splnomocnenec Barát. Vysvetľovať budú najmä rizikovým skupinám Slovákov - chudobným a dôchodcom. Práve tí sa totiž zániku koruny boja najviac.
Splnomocnenec vlády Igor Barát kritiku odmieta a tvrdí, že všetko je v poriadku. „Žiadne oneskorenie nehrozí. V Slovinsku sa výber agentúry začal približne 8 mesiacov pred vstupom do eurozóny,“ povedal Novému Času. Ľubľana vraj nie je práve najlepší príklad. „Argumentácie Slovinskom nie sú práve na mieste, pretože bolo sústavne kritizované, že robí všetko na poslednú chvíľu,“ oponuje náš zdroj.
Už len 582 dní
Od zavedenia eura nás delí 19 mesiacov. Vláda tvrdí, že podstatnú časť infokampane pre občanov spustí až na budúci rok. „Bude sa stupňovať v druhej polovici roka,“ podotkol splnomocnenec Barát. Vysvetľovať budú najmä rizikovým skupinám Slovákov - chudobným a dôchodcom. Práve tí sa totiž zániku koruny boja najviac.