Piatok15. november 2024, meniny má Leopold, zajtra Agnesa

Infokampaň pred zavedením eura: Budú ďalšie komplikácie!?

Vládny splnomocnenec Igor Barát zodpovedá za prechod z korún na eurá.
Vládny splnomocnenec Igor Barát zodpovedá za prechod z korún na eurá.

BRATISLAVA - Slovensko investuje do informačnej kampane pred zavedením eura 160 miliónov. Podľa pôvodných plánov malo byť už na sklonku minulého roka jasné, ktorá reklamná agentúra túto lukratívnu zákazku dostane. Rezort financií však vyberie víťaza opakovaného tendra najskôr až toto leto. Otázne preto je, či praktické informácie o novej mene dostaneme včas.

Euro nahradí korunu pravdepodobne už od januára 2009. Vláda predtým plánuje vysvetľovaciu kampaň. Každá domácnosť by napríklad mala dostať aj praktickú eurokalkulačku na prepočet cien. Stále však nie je známe, kto kampaň zrealizuje. Tender sa opakuje už po druhýkrát. „Zaváňa netransparentnosťou, pretože 60 percent bodov dostanú uchádzači za subjektívne kritériá,“ myslí si uznávaný odborník z prostredia reklamy, ktorý chce zostať v anonymite. Nejasnosti môžu podľa neho spôsobiť ďalšie meškanie.

Splnomocnenec vlády Igor Barát kritiku odmieta a tvrdí, že všetko je v poriadku. „Žiadne oneskorenie nehrozí. V Slovinsku sa výber agentúry začal približne 8 mesiacov pred vstupom do eurozóny,“ povedal Novému Času. Ľubľana vraj nie je práve najlepší príklad. „Argumentácie Slovinskom nie sú práve na mieste, pretože bolo sústavne kritizované, že robí všetko na poslednú chvíľu,“ oponuje náš zdroj.

Už len 582 dní


Od zavedenia eura nás delí 19 mesiacov. Vláda tvrdí, že podstatnú časť infokampane pre občanov spustí až na budúci rok. „Bude sa stupňovať v druhej polovici roka,“ podotkol splnomocnenec Barát. Vysvetľovať budú najmä rizikovým skupinám Slovákov - chudobným a dôchodcom. Práve tí sa totiž zániku koruny boja najviac.
Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu