Nedeľa5. január 2025, meniny má Andrea, Artur, zajtra Antónia

Infokampaň o zavedení eura - reklama za 160 miliónov

BRATISLAVA - Ak všetko pôjde dobre, od januára 2009 prejde Slovensko na spoločnú európsku menu. Ešte predtým nás však čaká veľká infokampaň, za ktorú zaplatíme 160 miliónov korún. Náklady si rozdelia vláda a centrálna banka. Ministerstvo financií v týchto dňoch vyberá firmu, ktorá túto megazákazku zrealizuje.

Každý z nás prispeje na kampaň vyše 30-imi korunami, čiže v prepočte jedným eurom. Úradníci tvrdia, že pôjde o správne minuté peniaze. Slováci sa vďaka masívnej reklame dostanú ku všetkým potrebným informáciám o zmenách, ktoré prinesie prechod na spoločnú európsku menu. „Cieľom je viesť kampaň tak, aby občania nemuseli informácie sami hľadať, ale aby sa k nim dostávali,“ povedal Novému Času vládny splnomocnenec pre zavedenie eura Igor Barát.

Rezort financií teraz hľadá agentúru, ktorá kampaň zrealizuje. Prvé výberové konanie sa nepodarilo, teraz vyhlásili druhé kolo. Uchádzači sa môžu prihlásiť do 11. júna. „Dúfam, že sa nám podarí výber úspešne uzavrieť najneskôr v priebehu letných mesiacov,“ podotkol splnomocnenec Barát.

Reklamná kampaň za 160 miliónov by totiž mohla odštartovať už začiatkom budúceho roka.

AJ TOTO NÁS ČAKÁ


Najviditeľnejšou zmenou pár mesiacov pred prechodom na spoločnú menu budú dvojité cenovky v obchodoch. Ceny budú v eurách aj korunách. Časť zo 160-miliónového rozpočtu na infokampaň pôjde na reklamu v médiách, podujatia pre verejnosť či rôzne letáky, ktoré dostaneme poštou.
Nahlásiť chybu

Odporúčame

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Stream naživo

Predpredaj.sk - Tu sa rodia zážitky

Celý program

Ďalšie zo Zoznamu