BRATISLAVA - Ministerstvo financií po týždni zrušilo súťaž na výber agentúry, ktorá sa má postarať o informačnú kampaň pred plánovaným zavedením eura od januára 2009. Urobilo tak po tom, ako sa viacerí záujemcovia sťažovali na nejednoznačný výklad stanovených kritérií tendra. Nové verejné obstarávanie úrad plánuje vypísať v najbližších dňoch. ČTK o tom dnes informovalo ministerstvo financií.
"Celý proces výberu sa posunie o dva alebo tri týždne. Nepredpokladáme žiadne materiálne ani časovo nenahraditeľné straty," povedal ČTK vládny splnomocnenec pre zavedenie eura Igor Barát. Nové výberové konanie by malo ministerstvo vyhlásiť v najbližších dňoch, dodal.
V súťaži, ktorú úrad vyhlásil vo vestníku Európskej únie minulú stredu, sa počítalo s nákladmi na informačnú kampaň 160 miliónov korún vrátane dane z pridanej hodnoty (DPH). Uchádzači sa mohli prihlásiť do 28. mája. "V novom konaní budú stanovené iné termíny," potvrdil Barát.
Viaceré reklamné agentúry sa ihneď po vypísaní tendra podľa ministerstva sťažovali na nejednoznačný výklad kritérií. Prekážala im napríklad podmienka získania ocenenia v súkromnej súťaži efektivity reklamy EFFIE Slovakia, ktorú údajne považujú za netransparentnú. Podmienkou účasti boli tiež referencie o realizácii minimálne dvoch podobných projektov za posledné tri roky, každý v objeme minimálne 60 miliónov korún bez DPH.
Vybraná agentúra by mala propagovať euro v médiách. Informačná kampaň bude prebiehať na budúci rok a náklady na ňu si podelia vláda a centrálna banka. O vstupe Slovenska do Európskej menovej únie sa rozhodne v polovici roka 2008. Materiály by mali dostať všetky domácnosti a počíta sa aj so zriadením internetovej stránky či telefónnej linky o eure.
S eurom na Slovensku súvisí tiež takzvaný generálny zákon, ktorý celkovo upraví prijatie spoločnej meny. Jeho návrh má predstaviť Barát vo štvrtok. Parlament by ho mal schváliť s účinnosťou od januára budúceho roka. Právna norma upraví napríklad prepočet z korún na eurá, pravidlá duálneho zobrazovania cien, ako aj kontrolu.
V súťaži, ktorú úrad vyhlásil vo vestníku Európskej únie minulú stredu, sa počítalo s nákladmi na informačnú kampaň 160 miliónov korún vrátane dane z pridanej hodnoty (DPH). Uchádzači sa mohli prihlásiť do 28. mája. "V novom konaní budú stanovené iné termíny," potvrdil Barát.
Viaceré reklamné agentúry sa ihneď po vypísaní tendra podľa ministerstva sťažovali na nejednoznačný výklad kritérií. Prekážala im napríklad podmienka získania ocenenia v súkromnej súťaži efektivity reklamy EFFIE Slovakia, ktorú údajne považujú za netransparentnú. Podmienkou účasti boli tiež referencie o realizácii minimálne dvoch podobných projektov za posledné tri roky, každý v objeme minimálne 60 miliónov korún bez DPH.
Vybraná agentúra by mala propagovať euro v médiách. Informačná kampaň bude prebiehať na budúci rok a náklady na ňu si podelia vláda a centrálna banka. O vstupe Slovenska do Európskej menovej únie sa rozhodne v polovici roka 2008. Materiály by mali dostať všetky domácnosti a počíta sa aj so zriadením internetovej stránky či telefónnej linky o eure.
S eurom na Slovensku súvisí tiež takzvaný generálny zákon, ktorý celkovo upraví prijatie spoločnej meny. Jeho návrh má predstaviť Barát vo štvrtok. Parlament by ho mal schváliť s účinnosťou od januára budúceho roka. Právna norma upraví napríklad prepočet z korún na eurá, pravidlá duálneho zobrazovania cien, ako aj kontrolu.