Kvantum učiva, ktoré žiaci aj tak nevyužijú, môžu školy odstrániť zavedením nového vzdelávacieho systému.
Zbytočné memorovanie sa dá zo škôl odstrániť! Stredoeurópska nadácia na Slovensku nedávno odštartovala projekt za skvalitnenie výučby na základných školách a osemročných gymnáziách.
Cieľom je zbaviť sa nezmyselného bifľovania a nahradiť ho praktickými informáciami, ktoré žiaci využijú aj v ďalšom štúdiu či praxi. Chcete vedieť, akým spôsobom sa môžu školy do akcie zapojiť? Ak máte doma školáčika, ktorého denne zavaľujú množstvom zbytočných úloh, obráťte sa na vedenie školy. S projektom Škola, ktorej to myslí, môžu vzdelávacie inštitúcie tento vlastný nedostatok odstrániť.
2. Škola má záujem stať sa vzorovou (modelovou) školou, počas prvého roka po ukončení školenia vyškoliť minimálne dve ďalšie školy.
3. Je ochotná poskytnúť svoje priestory a základné technické vybavenie na realizáciu vzdelávacieho programu.
4. Počet žiakov je nad 300 a sú v nej kvalifikovane učené všetky základné predmety, vrátane cudzích jazykov.
www.zdruzenieorava.sk
Cieľ nového projektu
Namiesto pasívneho memorovania veľkého množstva učiva, ktoré žiaci aj tak zabúdajú, by sa mali prostredníctvom projektu naučiť aktívne získavať informácie a vedieť ich využívať aj v praxi. Úlohou pedagógov bude viesť deti ku kreatívnemu mysleniu, sebavedomému prejavu a schopnosti obhájiť sa. Metóda „kritického myslenia“ vznikla v USA a jej autorkou je Američanka Jeannie Steele. Jedným z hlavných cieľov je i to, aby sa prelomili bariéry medzi naším vzdelávacím systémom a výučbou vo svete. V súčasnosti sa tento model úspešne uplatňuje v 30 krajinách sveta, kde študenti dosahujú veľmi dobré výsledky.Ako to bude fungovať
V rámci 1. fázy realizácie, ktorá bude trvať 2 roky, si nový typ vzdelávania osvojí 650 učiteľov v 16 školách na Slovensku. Školením prejdú aj budúci pedagógovia na niektorých pedagogických fakultách. V prvom ročníku sa vyberie 8 škôl (v každom kraji jedna). Tie sa stanú modelovými pre celý kraj, čo znamená, že budú akýmsi centrom pre šírenie nového systému výučby v ďalších ZŠ a osemročných gymnáziách. Už v prvej fáze by sa mal dotknúť vyše 20 000 žiakov. A najlepšia správa na záver! Za realizáciu projektu nezaplatia školy ani korunu, pretože všetky náklady budú financované cez granty.Financovanie projektu
Lektorsky a organizačne je projekt realizovaný Združením Orava pre demokraciu vo vzdelávaní. Všetky priame náklady spojené s realizáciou projektu sú hradené z grantu, ktorý poskytuje Stredoeurópska nadácia v spolupráci so spoločnosťou Slovnaft, a. s., členom skupiny MOL.Kritériá na výber škôl
1. Celý pedagogický kolektív školy je ochotný aktívne absolvovať celý vzdelávací program.2. Škola má záujem stať sa vzorovou (modelovou) školou, počas prvého roka po ukončení školenia vyškoliť minimálne dve ďalšie školy.
3. Je ochotná poskytnúť svoje priestory a základné technické vybavenie na realizáciu vzdelávacieho programu.
4. Počet žiakov je nad 300 a sú v nej kvalifikovane učené všetky základné predmety, vrátane cudzích jazykov.
Ďalšie informácie
www.cef.skwww.zdruzenieorava.sk