Najvýraznejšie si polepšila reklama na internete, ktorá zaznamenala 33,3-percentný nárast na 240 miliónov korún.
BRATISLAVA - Skutočné príjmy slovenských médií z reklamy vlani stúpli o 10,8 percenta na 8,43 miliardy korún. Vyplýva to z údajov, ktoré dnes zverejnil odborný mesačník Stratégie. Najväčší záujem bol o reklamu v televízii, najrýchlejší nárast naopak zaznamenala v minulom roku internetová reklama. Tento rok by sa malo tempo rastu príjmov z reklamy podľa odhadov spomaliť na 7,9 percenta, čo je 9,1 miliardy Sk.
Z celého reklamného koláča si televízie ukrojili najviac, 3,7 miliardy korún pri medziročnom náraste o 13,8 percenta. "Tento boom je podľa odborníkov priamym dôsledkom zdravej ekonomiky Slovenska a jeho reforiem," uviedol mesačník.
Lídrom medzi stanicami je Markíza s nadpolovičným podielom, ktorú nasleduje TV JOJ so štvrtinovým podielom. Verejnoprávna Slovenská televízia mala na trhu asi 18-percentný podiel.
Na reklamu v tlači smerovalo 2,97 miliardy korún, čo je oproti roku 2005 o 4,6 percenta viac. Vzrástla hlavne reklama v mesačníkoch, denníky zaznamenali pokles. "Trh printov vlani najviac ovplyvnili parlamentné voľby, v ktorých politické strany investovali oproti predchádzajúcim voľbám podstatne viac peňazí," uviedli Stratégie.
Vonkajšia reklama, ktorá zahrňuje napríklad bilbordy, zaznamenala asi pätinový nárast na 920 milión korún. Výrazne pomalšie rástla reklama v rádiách, a to o 5,5 percenta na 580 milión korún.
Najvýraznejšie si polepšila reklama na internete, ktorá zaznamenala 33,3-percentný nárast na 240 miliónov korún. Stagnovala však reklama v kinách s objemom 20 miliónov Sk.
Odlišné údaje o reklamnom trhu za vlaňajšok zverejnila spoločnosť TNS SK, podľa ktorej objem reklamy v slovenských médiách vlani stúpol takmer o pätinu na 35,1 miliardy Sk. Ide však o hrubé výdavky na reklamu, ktoré nezohľadňujú rôzne bonusy a zľavy.
Najväčšími zadávateľmi reklamy boli v minulom roku telekomunikačné spoločnosti a výrobcovia drogistického tovaru. Na prvých dvoch priečkach sa umiestnili mobilní operátori T-Mobile a Orange, ktorých nasledovala spoločnosť Procter & Gamble. Výdavky týchto firiem na reklamu podľa TNS SK výrazne presiahli miliardu korún.
Vývoj a štruktúra mediálneho trhu na Slovensku (údaje za roky 2005 a 2006 sú v miliónoch Sk, medziročné rozdiely a podiely sú v percentách)
zdroj: Stratégie
Lídrom medzi stanicami je Markíza s nadpolovičným podielom, ktorú nasleduje TV JOJ so štvrtinovým podielom. Verejnoprávna Slovenská televízia mala na trhu asi 18-percentný podiel.
Na reklamu v tlači smerovalo 2,97 miliardy korún, čo je oproti roku 2005 o 4,6 percenta viac. Vzrástla hlavne reklama v mesačníkoch, denníky zaznamenali pokles. "Trh printov vlani najviac ovplyvnili parlamentné voľby, v ktorých politické strany investovali oproti predchádzajúcim voľbám podstatne viac peňazí," uviedli Stratégie.
Vonkajšia reklama, ktorá zahrňuje napríklad bilbordy, zaznamenala asi pätinový nárast na 920 milión korún. Výrazne pomalšie rástla reklama v rádiách, a to o 5,5 percenta na 580 milión korún.
Najvýraznejšie si polepšila reklama na internete, ktorá zaznamenala 33,3-percentný nárast na 240 miliónov korún. Stagnovala však reklama v kinách s objemom 20 miliónov Sk.
Odlišné údaje o reklamnom trhu za vlaňajšok zverejnila spoločnosť TNS SK, podľa ktorej objem reklamy v slovenských médiách vlani stúpol takmer o pätinu na 35,1 miliardy Sk. Ide však o hrubé výdavky na reklamu, ktoré nezohľadňujú rôzne bonusy a zľavy.
Najväčšími zadávateľmi reklamy boli v minulom roku telekomunikačné spoločnosti a výrobcovia drogistického tovaru. Na prvých dvoch priečkach sa umiestnili mobilní operátori T-Mobile a Orange, ktorých nasledovala spoločnosť Procter & Gamble. Výdavky týchto firiem na reklamu podľa TNS SK výrazne presiahli miliardu korún.
Vývoj a štruktúra mediálneho trhu na Slovensku (údaje za roky 2005 a 2006 sú v miliónoch Sk, medziročné rozdiely a podiely sú v percentách)
Médiá | 2005 | zmena 2005/2004 | Podiel 2005 | 2006 | zmena 2006/2005 | Podiel 2006 |
TV | 3250 | 6,6 | 45 | 3700 | 13,8 | 44 |
Tlač | 2840 | 18,3 | 34,9 | 2970 | 4,6 | 35,2 |
Vonkajšia reklama | 770 | 13,2 | 10,7 | 920 | 19,5 | 10,9 |
Rádio | 550 | 3,8 | 7,7 | 580 | 5,5 | 6,9 |
Internet | 180 | 48 | 1,4 | 240 | 33,3 | 2,8 |
Kinoreklama | 20 | 0 | 0,3 | 20 | 0 | 0,2 |
Spolu | 7610 | 12,6 | 100 | 8430 | 10,8 | 100 |