BRATISLAVA - V minulom roku predali slovenské pivovary celkovo 3,8 mil. hektolitrov (hl) piva, čo predstavuje medziročný pokles o 4 %. Export piva v roku 2006 predstavoval 36,2 tis. hl, čo je oproti predvlaňajšiemu objemu vývozu na úrovni 118,4 tis. hl výrazný pokles.
"Dôvodom poklesu exportu je nárast výroby licenčných slovenských pív v zahraničí," uviedol pre agentúru SITA výkonný riaditeľ Slovenského združenia výrobcov piva a sladu Roman Šusták. Ako ďalej dodal, štvorpercentný pokles predaja piva oproti roku 2005 zapríčinili okrem zníženého exportu aj slabšie výsledky predaja v prvom polroku vlaňajšieho roka.
V druhom polroku však slovenský trh zaznamenal mierny, jednopercentný nárast predaja. "Od roku 2003, keď sa radikálne zvýšila spotrebná daň z piva, je to prvý nárast predaja," povedal Šusták. Vlani však vzrástla výroba sladu o 6 % na 265 tis. ton. Objem exportu sladu bol vlani na úrovni 226 tis. ton, čo je najviac v histórii slovenského sladovníctva.
Vo vlaňajšom roku sa lídrom na slovenskom trhu s pivom stala opäť spoločnosť Heineken Slovensko so 45,6-percentným podielom na predaji, druhé miesto s 39,2-percentným podielom pripadlo spoločnosti Pivovary Topvar, ktorá vznikla spojením pivovaru vo Veľkom Šariši s topoľčianskym Topvarom. Na treťom mieste v rebríčku predaja je vyhniansky Steiger, ktorý si aj naďalej udržiava vedúcu pozíciu medzi malými nezávislými pivovarmi s ročným predajom piva do 200 tis. hl. Podiel pivovaru Steiger predstavuje 4,3 %. Ďalej nasledujú Pivovar Stein, Pilsberg, Pivovar Popper a Pivovar Urpín BB.
Na Slovensku aj naďalej pretrváva zvýšený záujem o konzumáciu 10-percentných pív a pív ešte nižších stupňovitostí. Ich vlaňajší podiel na predaji vo výške 64,1 % je najvyšší za posledných desať rokov. Podiel klasických ležiakov, teda 12-percentných pív, klesol na 26,2 %.
V druhom polroku však slovenský trh zaznamenal mierny, jednopercentný nárast predaja. "Od roku 2003, keď sa radikálne zvýšila spotrebná daň z piva, je to prvý nárast predaja," povedal Šusták. Vlani však vzrástla výroba sladu o 6 % na 265 tis. ton. Objem exportu sladu bol vlani na úrovni 226 tis. ton, čo je najviac v histórii slovenského sladovníctva.
Vo vlaňajšom roku sa lídrom na slovenskom trhu s pivom stala opäť spoločnosť Heineken Slovensko so 45,6-percentným podielom na predaji, druhé miesto s 39,2-percentným podielom pripadlo spoločnosti Pivovary Topvar, ktorá vznikla spojením pivovaru vo Veľkom Šariši s topoľčianskym Topvarom. Na treťom mieste v rebríčku predaja je vyhniansky Steiger, ktorý si aj naďalej udržiava vedúcu pozíciu medzi malými nezávislými pivovarmi s ročným predajom piva do 200 tis. hl. Podiel pivovaru Steiger predstavuje 4,3 %. Ďalej nasledujú Pivovar Stein, Pilsberg, Pivovar Popper a Pivovar Urpín BB.
Na Slovensku aj naďalej pretrváva zvýšený záujem o konzumáciu 10-percentných pív a pív ešte nižších stupňovitostí. Ich vlaňajší podiel na predaji vo výške 64,1 % je najvyšší za posledných desať rokov. Podiel klasických ležiakov, teda 12-percentných pív, klesol na 26,2 %.