HAMBURG - Zavedenie diaľničných nálepiek pre osobné autá, by malo podľa manager magazinu zvýšiť príjmy nemeckého rozpočtu len o 700 miliónov eur. Diaľničné známky presadzuje spolkový minister Peter Ramsauer.
Magazín sa odvoláva na zistenia spravodajského týždenníka Der Spiegel, podľa ktorého nemeckých užívateľov diaľničnej siete má štát odbremeniť od poplatkov v hodnote diaľničných známok v iných oblastiach.
V Nemecku by sa mali predávať diaľničné známky od 10 eur na 10 dní až po celoročné 100-eurové známky.
Celkové príjmy z ich predaja by mali dosiahnuť 4,2 miliardy eur ročne. Domáci šoféri by mali prispieť sumou 3,3 miliardy eur. Zahraniční užívatelia diaľnic by mali zaplatiť podľa expertov 900 miliónov eur. Avšak náklady na tlač a distribúciu známok by mali dosiahnuť 200 miliónov eur.
Expertná komisia, ktorú zostavili ministri dopravy spolkových krajín, sa podľa Spiegla zhodla na tom, že krajina potrebuje na udržanie kvality svojej cestnej a železničnej siete a siete vodných ciest vynakladať ročne 7,2 miliardy eur.