BRATISLAVA – Až 84 % slovenských podnikov plánuje v tomto roku zvýšiť alebo udržať počet svojich zamestnancov. Tvorbu nových pracovných miest predpokladajú predovšetkým v obchode a marketingu. Vyplýva to z najnovšieho indexu dôvery v podnikateľské prostredie spoločnosti Regus.
Globálne je hodnota tohto indexu 114 bodov, čo je o tri body viac ako v októbri minulého roka. Až 57 % respondentov pritom plánuje posilniť obchodné a marketingové oddelenia. Novým obchodom pravdepodobne pomôže aj vysoký nárast v nábore prevádzkových zamestnancov (40 %). Malé podniky, ktoré sú tradične hnacím motorom hospodárskej obnovy, pravdepodobne prijmú najviac nových zamestnancov (28 %).
Na Slovensku je hodnota indexu 83 bodov, čo je o 17 bodov menej ako pred šiestimi mesiacmi. Za posledných dvanásť mesiacov hlási iba 9 % slovenských podnikov nárast zisku a 13 % zvýšenie výnosov. Tretina podnikov (31 %) však plánuje zvýšiť počet zamestnancov o viac ako 5 % a 60 % respondentov si myslí, že firmy budú najímať viac zamestnancov pre obchodné a marketingové pozície.
"Podľa výsledkov štúdie bude o profesionálov z oblasti obchodu a marketingu v nastávajúcich mesiacoch veľký záujem. Podniky si musia rozmyslieť, ako najímať a udržať si najlepších zamestnancov vo svojom odbore, aby si tak zaistili konkurenčnú pozíciu na trhu," tvrdí oblastný riaditeľ pre strednú a východnú Európu spoločnosti Regus Rudd Doggen.
Poskytnutie flexibilného pracoviska bude podľa neho kľúčom k zabezpečeniu a udržaniu si najlepších zamestnancov v spoločnosti. "Mladí ľudia, ktorí sa stávajú súčasťou pracovnej sily, majú veľmi odlišný postoj k práci. Flexibilita a kvalita života je pre nich postavená vyššie ako tradičnejšie aspekty. Flexibilná práca však prináša ďalšie výhody aj pre podniky, ktorým pomáha znížiť náklady na stály kancelársky priestor a zvýšiť produktivitu zamestnancov," dodal Doggen.