BRATISLAVA - Na slovenský a český trh mieri ďalší reťazec z oblasti rýchleho občerstvenia. Konkrétne ide o americký Broaster Chicken, ktorého názov v Spojených štátoch nesie viac než 10 tis. prevádzok a ďalších šesť v Poľsku. Na slovenskom a českom trhu sa chce reťazec presadiť formou licencovaných prevádzok na princípe franchisingu.
Český a slovenský "fastfoodový" trh ešte nie je podľa predstaviteľov Broaster Chicken nasýtený a stále ponúka priestor pre ďalších hráčov. "Na českom trhu vidíme potenciál na otvorenie až 150 prevádzok," uviedol Atilla Sadik, majiteľ spoločnosti Etna Distribution, ktorá zastupuje franchisový koncept Broaster Chicken v krajinách strednej a východnej Európy.
Cena licencie pre výhradného zástupcu Broaster Chicken v ČR je 1,5 mil. eur, náklady na zriadenie jednej prevádzky predstavujú 150 tis. eur. Reťazec podľa Sadika plánuje svoje pobočky otvárať v mestách s viac než 50 tis. obyvateľmi.
Spoločnosť Broaster Chicken vznikla v roku 1954 v americkom Wisconsine. Najprv sa orientovala na predaj špecializovaného technologického vybavenia na prípravu jedál, neskôr pripojila aj výrobu ingrediencií, ktorá postupne viedla k vytvoreniu siete s rýchlym občerstvením.