Stresové situácie sú príznačné takmer pre každú profesiu, či už pracujete ako sekretárka, alebo manažér.
Ak vás ťažké úlohy a krkolomné termíny uzávierok vyvádzajú z miery a spôsobujú vám napätie, môžete proti nemu bojovať. Účinnými prostriedkami sú dobré plánovanie a rozdelenie práce podľa dôležitosti.
Ak každý deň vstávate do práce s nepríjemným pocitom, že zase nestíhate odovzdať úlohy načas, skúste pouvažovať nad zmenou plánu práce. Stres a napäté situácie nič neriešia, a okrem toho si môžete spôsobiť nemalé zdravotné problémy. Máme pre vás zopár rád, ako zvládnuť takéto obdobie na jednotku.
Dôležitá stratégia
Každý deň obetujte trochu voľného času a pouvažujte nad tým, čo všetko potrebujete zariadiť. Určite si priority a úlohy si dobre rozplánujte. Tie, ktoré sú nepríjemné, urobte dopoludnia, pretože podľa psychológov by ste mali byť najvýkonnejší práve okolo desiatej. Keď máte pred uzávierkou, snažte sa dodržať všetky termíny. Pri dlhodobých záležitostiach je dobrý plán zárukou úspechu a navyše sa vyhnete pocitu, že nič nestíhate.
Dôležité je aj to, aby ste sa sústredili na jednu vec. Preto sa nedajte rozptyľovať telefonátmi alebo mailami, ktoré s vašou momentálnou prácou nesúvisia.
Efektívne využitie času
Ak si myslíte, že len málo času v práci využijete naplno, odhaľte príčiny. Skúste si niekoľko dní písať zoznam, koľko času ste venovali telefonátom, ktoré sa netýkali práce. Potom sú aj také činnosti, ktoré prídu zo strany šéfa nad rámec vašej pracovnej náplne. Navyše vo chvíli, keď nestíhate. Čo robiť? S úsmevom odpovedzte, že radi to splníte, len si musíte dokončiť aspoň začatú myšlienku. Počas práce by ste nemali zabúdať na krátke, ale účinné oddychové prestávky. Večer a cez víkend zase nezabúdajte na relax a regeneráciu tela.