BRATISLAVA - Výrobca tovaru je pre obyvateľov Slovenska dôležitý hlavne pri kúpe mliečnych výrobkov a syrov (73 %). Dve tretiny opýtaných Slovákov si jednotlivé značky produktov podľa výrobcu vyberajú aj pri kúpe kozmetických výrobkov (68 %), mäsa, mäsových výrobkov (64 %) a piva (64%). Vyplynulo to z výsledkov prieskumu agentúry TNS Slovakia.
Väčšine obyvateľov Slovenska záleží nielen na tom, aby poznali výrobcu produktu, ale aby títo výrobcovia zároveň pochádzali zo Slovenska. Najviac, vyše trom štvrtinám opýtaných záleží na tom, aby od slovenských výrobcov pochádzalo mäso (77 %) a mliečne výrobky (76 %).
Viac ako polovica (55 %) ľudí podporuje slovenských výrobcov aj kúpou nealkoholických nápojov a minerálok. Naopak, slovenský pôvod výrobku nie je dôležitý pri kúpe oblečenia (29 %), kozmetických produktov (30 %) a obuvi (31 %).
Na slovenskom pôvode produktov, predovšetkým mäsa a mliečnych výrobkov, záleží hlavne ženám a ľuďom vo veku 30 a viac rokov.
Prieskum realizovala agentúra TNS Slovakia prostredníctvom internetu na vzorke 997 respondentov - občanov Slovenska vo veku 15 až 65 rokov. Terénnu fáza výskumu uskutočnili v máji 2012.