BRATISLAVA - Vodiči nákladných áut budú od januára platiť za ročné diaľničné nálepky viac. Ich cena stúpne zhruba o polovicu.
Lacnejšie však budú mesačné a týždňové nálepky pre kamióny nad 12 ton. Pre vodičov osobných áut sa ceny nezmenia. Vyplýva to z nariadenia, ktoré dnes schválil kabinet.
Najviac zdražejú ročné nálepky pre kamióny nad 12 ton, a to o 10.150 korún na 28.000 Sk. Cena pre menšie nákladné vozidlá od 3,5 do 12 ton sa zvýši z terajších 9.000 Sk na 13.500 korún. Za mesačnú a týždňovú nálepku budú platiť vodiči kamiónov menej. V prvom prípade cena klesne z 3.600 na 3.000 Sk, v druhom sa zníži o 500 korún na 1.200 Sk.
Za jazdu osobnými autami sa bude platiť tak ako doteraz. Ročná nálepka bude naďalej stáť 1.100 korún, mesačná 300 Sk a týždňová vyjde motoristov na 150 korún.
Ministerstvo dopravy zdôvodňuje zdraženie diaľničných nálepiek rozsiahlou investičnou činnosťou, na ktorú nebudú stačiť peniaze zo štátneho rozpočtu. V budúcom roku by mal zároveň klesnúť očakávaný príjem zo spoplatnenia diaľníc kvôli tomu, že doteraz nebolo zavedené elektronické platenie mýta.
Diaľničné nálepky by v prípade nákladných áut malo od roku 2009 vystriedať elektronické mýto, so spoplatnením osobných vozidiel touto formou sa počíta zhruba od roku 2013. Mýto sa bude platiť za počet prejazdených kilometrov, pričom sadzby zatiaľ nie sú stanovené. V prvom roku fungovania by mal výnos z elektronického mýta dosiahnuť asi štyri miliardy korún a bude príjmom Národnej diaľničnej spoločnosti.
Najviac zdražejú ročné nálepky pre kamióny nad 12 ton, a to o 10.150 korún na 28.000 Sk. Cena pre menšie nákladné vozidlá od 3,5 do 12 ton sa zvýši z terajších 9.000 Sk na 13.500 korún. Za mesačnú a týždňovú nálepku budú platiť vodiči kamiónov menej. V prvom prípade cena klesne z 3.600 na 3.000 Sk, v druhom sa zníži o 500 korún na 1.200 Sk.
Za jazdu osobnými autami sa bude platiť tak ako doteraz. Ročná nálepka bude naďalej stáť 1.100 korún, mesačná 300 Sk a týždňová vyjde motoristov na 150 korún.
Ministerstvo dopravy zdôvodňuje zdraženie diaľničných nálepiek rozsiahlou investičnou činnosťou, na ktorú nebudú stačiť peniaze zo štátneho rozpočtu. V budúcom roku by mal zároveň klesnúť očakávaný príjem zo spoplatnenia diaľníc kvôli tomu, že doteraz nebolo zavedené elektronické platenie mýta.
Diaľničné nálepky by v prípade nákladných áut malo od roku 2009 vystriedať elektronické mýto, so spoplatnením osobných vozidiel touto formou sa počíta zhruba od roku 2013. Mýto sa bude platiť za počet prejazdených kilometrov, pričom sadzby zatiaľ nie sú stanovené. V prvom roku fungovania by mal výnos z elektronického mýta dosiahnuť asi štyri miliardy korún a bude príjmom Národnej diaľničnej spoločnosti.