BRATISLAVA - Spoločnosť Tesco Stores, a.s. má podľa jej dodávateľov problémy s uhrádzaním faktúr. Podľa viacerých spoločností, ktoré si neželali byť menované, Tesco už viac ako mesiac neuhrádza svoje záväzky, alebo tak robí po termínoch dohodnutých vo vzájomných obchodných podmienkach.
Dôvodom má byť podľa ich slov presun administratívneho centra spoločnosti Tesco pre Európu do Indie. Niektorí dodávatelia mali podľa informácii, ktoré má agentúra k dispozícii, prerušiť svoje dodávky pre Tesco.
Hovorkyňa firmy Tesco Stores Oľga Hrnčiarová v reakcii uviedla, že Tesco uhrádza svojim dodávateľom všetky záväzky vyplývajúce zo zmlúv a realizovaných dodávok. Dôvodom neuhrádzania platieb je podľa jej slov prechod na nový finančný systém.
"Pri prechode na nový finančný systém sa u určitého úzkeho počtu dodávateľov vyskytli technické problémy pri prevodoch platieb. S každým z dotknutých dodávateľov sme to však individuálne vyriešili," dodala Hrnčiarová.
Tesco vstúpilo na slovenský trh v roku 1996 a prevádzkovalo 7 obchodných domov. V júni 2011, teda o 15 rokov neskôr, predajná plocha jeho prevádzok dosahuje cca 300 tis. metrov štvorcových.
Okrem pôvodného formátu obchodného domu firma začala neskôr postupne prevádzkovať aj supermarkety, hypermarkety, rýchle obslužné prevádzky Expres a okrem toho 16 čerpacích staníc. Týždenne v Tescu nakupujú vyše dva milióny zákazníkov. Tesco na Slovensku zamestnáva 8 800 osôb.