Dôvodom predĺženia lehoty je podľa PMÚ chýbajúce vyjadrenie viedenského letiska k predbežným záverom šetrenia.
BRATISLAVA - Protimonopolný úrad SR (PMÚ) oficiálne uviedol, že predlžuje lehotu na vydanie rozhodnutia ohľadom koncentrácie konzorcia TwoOne a bratislavského a košického letiska do 19. októbra 2006. PMÚ podľa jeho hovorkyne Alexandry Bernáthovej vyvinul maximálne úsilie na vydanie rozhodnutia do pondelka. "Úrad bol nútený lehotu na vydanie rozhodnutia predĺžiť kvôli chýbajúcemu vyjadreniu viedenského letiska," konštatovala Bernáthová.
Letisko pritom malo uviesť svoje vyjadrenie k predbežným záverom šetrenia úradu a lehotu stanovil PMÚ na 9. augusta. Do tohto termínu pritom viedenské letisko svoje vyjadrenie nezaslalo, ostatní dvaja účastníci konania, private equity skupiny Penta a rezort dopravy, lehotu podľa Bernáthovej stihli.
Správne konanie PMÚ sa týka nadobudnutia kontroly podnikateľov letiska Viedeň, Penty a ministerstva dopravy nad bratislavským letiskom. "PMÚ v tomto správnom konaní identifikoval obavy, že dochádza k narušeniu efektívnej súťaže na relevantnom trhu, o čom informoval účastníkov konania," uviedla Bernáthová. Zároveň vyzval účastníkov konania na predloženie návrhu podmienok a povinností, ktorým by sa negatívne efekty koncentrácie odstránili, a to do 27. júla tohto roka. Následne úrad lehotu predĺžil do 2. augusta, a to na žiadosť viedenského letiska a Penty. Úrad následne pripomienky účastníkov konania posúdil a 3. augusta 2006 informoval účastníkov o predbežných záveroch šetrenia a vyzval ich listami na vyjadrenie do 9. augusta 2006. Ako uviedla Bernáthová, rezort dopravy a Penta túto lehotu stihli. "Úrad 10. augusta 2006 na pošte zistil, že výzva pred vydaním rozhodnutia ešte nebola viedenským letiskom prevzaná a nepredložil z tohto dôvodu svoje vyjadrenie," doplnila hovorkyňa.
Ako však v pondelok pred novinármi uviedli predstavitelia konzorcia TwoOne, konečné znenie podmienok a povinností, ktoré vylučujú možné obavy z koncentrácie, zaslalo konzorcium úradu už 2. augusta 2006. Konzorcium sa v nich zaviazalo prijať zásadné opatrenia k tomu, aby koncentráciou nedošlo k zneužívaniu cien a poplatkov, nedochádzalo k negatívnym vplyvom na leteckých prepravcov, nedochádzalo ku krížovému financovaniu letísk a značne sa zvýšili investície do bratislavského letiska. "Argumenty PMÚ sú nepresvedčivé a nepotvrdzujú fakt, že by v súčasnosti existovala medzi bratislavským a viedenským letiskom efektívna súťaž," povedal partner Penty Jozef Oravkin.
Konzorcium TwoOne sa pritom v privatizačných zmluvách zaviazalo zaplatiť do štátneho rozpočtu vyše 11 mld. Sk a do roku 2015 preinvestovať takmer 20 mld. Sk. Konzorcium však už časť prostriedkov zaplatila. "Ak by vláda SR odstúpila od zmluvy s TwoOne, musela by konzorciu vrátiť 1,8 mld. Sk, ktoré sme v marci tohto roka zaplatili na účet Fondu národného majetku SR," uzavrel Ondrejka. Podľa uznesenia vlády, ak by do 15. augusta konzorcium TwoOne nezískalo všetky potrebné súhlasy, do hry by malo vstúpiť konzorcium, ktoré skončilo na druhom mieste. Tým je konzorcium spájajúce španielsku firmu Abertis, britskú TBI a skupinu J&T.
Správne konanie PMÚ sa týka nadobudnutia kontroly podnikateľov letiska Viedeň, Penty a ministerstva dopravy nad bratislavským letiskom. "PMÚ v tomto správnom konaní identifikoval obavy, že dochádza k narušeniu efektívnej súťaže na relevantnom trhu, o čom informoval účastníkov konania," uviedla Bernáthová. Zároveň vyzval účastníkov konania na predloženie návrhu podmienok a povinností, ktorým by sa negatívne efekty koncentrácie odstránili, a to do 27. júla tohto roka. Následne úrad lehotu predĺžil do 2. augusta, a to na žiadosť viedenského letiska a Penty. Úrad následne pripomienky účastníkov konania posúdil a 3. augusta 2006 informoval účastníkov o predbežných záveroch šetrenia a vyzval ich listami na vyjadrenie do 9. augusta 2006. Ako uviedla Bernáthová, rezort dopravy a Penta túto lehotu stihli. "Úrad 10. augusta 2006 na pošte zistil, že výzva pred vydaním rozhodnutia ešte nebola viedenským letiskom prevzaná a nepredložil z tohto dôvodu svoje vyjadrenie," doplnila hovorkyňa.
Ako však v pondelok pred novinármi uviedli predstavitelia konzorcia TwoOne, konečné znenie podmienok a povinností, ktoré vylučujú možné obavy z koncentrácie, zaslalo konzorcium úradu už 2. augusta 2006. Konzorcium sa v nich zaviazalo prijať zásadné opatrenia k tomu, aby koncentráciou nedošlo k zneužívaniu cien a poplatkov, nedochádzalo k negatívnym vplyvom na leteckých prepravcov, nedochádzalo ku krížovému financovaniu letísk a značne sa zvýšili investície do bratislavského letiska. "Argumenty PMÚ sú nepresvedčivé a nepotvrdzujú fakt, že by v súčasnosti existovala medzi bratislavským a viedenským letiskom efektívna súťaž," povedal partner Penty Jozef Oravkin.
Konzorcium TwoOne sa pritom v privatizačných zmluvách zaviazalo zaplatiť do štátneho rozpočtu vyše 11 mld. Sk a do roku 2015 preinvestovať takmer 20 mld. Sk. Konzorcium však už časť prostriedkov zaplatila. "Ak by vláda SR odstúpila od zmluvy s TwoOne, musela by konzorciu vrátiť 1,8 mld. Sk, ktoré sme v marci tohto roka zaplatili na účet Fondu národného majetku SR," uzavrel Ondrejka. Podľa uznesenia vlády, ak by do 15. augusta konzorcium TwoOne nezískalo všetky potrebné súhlasy, do hry by malo vstúpiť konzorcium, ktoré skončilo na druhom mieste. Tým je konzorcium spájajúce španielsku firmu Abertis, britskú TBI a skupinu J&T.