Kruh 2
V roku 1998 natočil japonský režisér Hideo Nakata film „Ringu“, ktorý bol označený ako japonský horor (J-horror), čo znamenalo odlišný štýl hrôzostrašného filmu, ktorý sa viac sústreďoval na príbeh a charaktery hrdinov, než na zvláštne efekty a strašidelné bytosti – a stal sa centrom pozornosti ázijského filmového publika. Film vznikol podľa seriálovej predlohy „Ringu“ japonského autora hororov Koji Suzukiho a mal veľký kasový úspech.
Stal sa v histórii japonského filmu najnavštevovanejším filmom a bol inšpiráciou pre vznik dvoch pokračovaní. V „Ringu“ sa miešali tradičné ázijské strašidelné príbehy a mytológia s technikou 20. storočia a vymanil sa z formálnych prvkov akčných hororov zobrazovaniu príšer, čo bolo obvyklé v množstve filmov podobného žánru v posledných niekoľkých desaťročiach.
Úspech filmu „Ring“ inšpiroval produkčnú spoločnosť DreamWorks Pictures k natočeniu filmu „Kruh (The Ring)“ s Naomi Wattsovou v hlavnej úlohe, ktorý sa prekvapivo stal jesenným hitom v roku 2002. Americké publikum objavilo a obľúbilo si fenomén, ktorý už uspel v Ázii. Pri filme „Kruh 2“ sa producenti Walter F. Parkes a Laurie MacDonaldová rozhodli obrátiť k japonskému zdroju a požiadať, aby sa réžie filmu ujal sám Hideo Nakata. Pre japonského tvorcu to znamenalo jeho americký debut.
Vo svojej rodnej krajine natočil popri obidvoch dielov filmu Ring, tiež film „Kaosu“ (Chaos) a film „Honogurai Mizu No Soko Kara“ (Temné vody) a momentálne sa uvažuje aj o americkej verzii obidvoch týchto filmov. Do filmu „Kruh 2“ vložil režisér Nakata mnoho zo svojej rozprávačskej techniky z predchádzajúcich diel: samostatnú matku, osirelé deti, pomstychtiví duchovia, vodu a pôsobenie techniky na spoločnosť. V Nakatovom podaní sú banálne predmety každodenného života – zvoniaci telefón, otočenie kohútika – z týchto symbolov nastávajú podozrenia a hrozné obavy, čo bude nasledovať. Celkom bežná situácia sa náhle zmení na horor.
Pokračovanie opäť uvádza na scénu Rachel Kellerovú so synom Aidanom a opäť ich stelesňujú Naomi Wattsová a David Dorfman. Vo filme ďalej hrajú austrálsky herec Simon Baker, ktorý si zahral Maxa Rourka, majiteľa a vydavateľa miestnych novín v Astorii – The Daily Astorian, kde práve novinárka Rachel pracuje. Najprv je Max k Rachelinmu strachu skeptický, ale postupne je zatiahnutý do okruhu Samarinho teroru, ktorý sa stupňuje.
Prvé tri dni natáčania prebiehali v neustálej hrozbe dažďa, v drevenom kostole St. Mary of McGovan, z roku 1904, vzdialenom 2 míle od monumentálneho mostu Astória, ktorý cez rieku Columbia spája mesto so štátom Washington. Priľahlá trávnatá pláň sa pri filmovaní premenila na poľnohospodársky trh, kde Rachel, krátko po svojom príchode do mesta s Aidanom, stretne Maxa a niekoľko tunajších zaujímavých obyvateľov. Väčšina statkárov, remeselníkov a kolotočiarov sa regrútovala z miestnych občanov, pre túto scénu bolo najatých viac než 250 komparzistov.
V tejto oblasti bolo tiež natočené strašidelné stretnutie auta s Rachel a Aidanom so stádom mohutných parohatých samcov vysokej zveri. Z prvého „Kruhu“ si pripomeňme scénu so splašeným koňom. Útok jeleňov v „Kruhu 2“ má pripomenúť osudové spojenie zvierat so Samarinou zlou energiou. Výber vysokej zveri je charakteristický pre režiséra Nakata. V Japonsku totiž zaujíma medzi ostatnými zvieratami zvláštne postavenie.
V starých dobách bola dokonca pokladaná za posvätnú, jelene boli považované za poslov bohov, ktorí mali byť uctievaní. A dodnes sú určitými národnými symbolmi. Scéna je pozoruhodná tiež preto, že zatiaľ nebola nikdy podobným spôsobom pri filmovaní prezentovaná vysoká zver. Jedna z vizuálne najzložitejších scén filmu bolo stretnutie Rachel s parohatým samcom. Tá však bola vytvorená až v postprodukcii v počítači, za supervízie Betsy Patersonovej a jej teamu počítačových animátorov spoločnosti vizuálnych efektov Rhytm & Hues.
Súčasne s prvým štábom natáčal aj druhý štáb, ktorý viedol režisér Mark Vargo, útoky vysokej zveri a iné scény v Štátnom parku Fort Stevens a tiež na miestach, kde sa odohrávali scény na Morganovom ranči v prvom filme „Kruh“ v štáte Washington.....
Stal sa v histórii japonského filmu najnavštevovanejším filmom a bol inšpiráciou pre vznik dvoch pokračovaní. V „Ringu“ sa miešali tradičné ázijské strašidelné príbehy a mytológia s technikou 20. storočia a vymanil sa z formálnych prvkov akčných hororov zobrazovaniu príšer, čo bolo obvyklé v množstve filmov podobného žánru v posledných niekoľkých desaťročiach.
Úspech filmu „Ring“ inšpiroval produkčnú spoločnosť DreamWorks Pictures k natočeniu filmu „Kruh (The Ring)“ s Naomi Wattsovou v hlavnej úlohe, ktorý sa prekvapivo stal jesenným hitom v roku 2002. Americké publikum objavilo a obľúbilo si fenomén, ktorý už uspel v Ázii. Pri filme „Kruh 2“ sa producenti Walter F. Parkes a Laurie MacDonaldová rozhodli obrátiť k japonskému zdroju a požiadať, aby sa réžie filmu ujal sám Hideo Nakata. Pre japonského tvorcu to znamenalo jeho americký debut.
Vo svojej rodnej krajine natočil popri obidvoch dielov filmu Ring, tiež film „Kaosu“ (Chaos) a film „Honogurai Mizu No Soko Kara“ (Temné vody) a momentálne sa uvažuje aj o americkej verzii obidvoch týchto filmov. Do filmu „Kruh 2“ vložil režisér Nakata mnoho zo svojej rozprávačskej techniky z predchádzajúcich diel: samostatnú matku, osirelé deti, pomstychtiví duchovia, vodu a pôsobenie techniky na spoločnosť. V Nakatovom podaní sú banálne predmety každodenného života – zvoniaci telefón, otočenie kohútika – z týchto symbolov nastávajú podozrenia a hrozné obavy, čo bude nasledovať. Celkom bežná situácia sa náhle zmení na horor.
Pokračovanie opäť uvádza na scénu Rachel Kellerovú so synom Aidanom a opäť ich stelesňujú Naomi Wattsová a David Dorfman. Vo filme ďalej hrajú austrálsky herec Simon Baker, ktorý si zahral Maxa Rourka, majiteľa a vydavateľa miestnych novín v Astorii – The Daily Astorian, kde práve novinárka Rachel pracuje. Najprv je Max k Rachelinmu strachu skeptický, ale postupne je zatiahnutý do okruhu Samarinho teroru, ktorý sa stupňuje.
Prvé tri dni natáčania prebiehali v neustálej hrozbe dažďa, v drevenom kostole St. Mary of McGovan, z roku 1904, vzdialenom 2 míle od monumentálneho mostu Astória, ktorý cez rieku Columbia spája mesto so štátom Washington. Priľahlá trávnatá pláň sa pri filmovaní premenila na poľnohospodársky trh, kde Rachel, krátko po svojom príchode do mesta s Aidanom, stretne Maxa a niekoľko tunajších zaujímavých obyvateľov. Väčšina statkárov, remeselníkov a kolotočiarov sa regrútovala z miestnych občanov, pre túto scénu bolo najatých viac než 250 komparzistov.
V tejto oblasti bolo tiež natočené strašidelné stretnutie auta s Rachel a Aidanom so stádom mohutných parohatých samcov vysokej zveri. Z prvého „Kruhu“ si pripomeňme scénu so splašeným koňom. Útok jeleňov v „Kruhu 2“ má pripomenúť osudové spojenie zvierat so Samarinou zlou energiou. Výber vysokej zveri je charakteristický pre režiséra Nakata. V Japonsku totiž zaujíma medzi ostatnými zvieratami zvláštne postavenie.
V starých dobách bola dokonca pokladaná za posvätnú, jelene boli považované za poslov bohov, ktorí mali byť uctievaní. A dodnes sú určitými národnými symbolmi. Scéna je pozoruhodná tiež preto, že zatiaľ nebola nikdy podobným spôsobom pri filmovaní prezentovaná vysoká zver. Jedna z vizuálne najzložitejších scén filmu bolo stretnutie Rachel s parohatým samcom. Tá však bola vytvorená až v postprodukcii v počítači, za supervízie Betsy Patersonovej a jej teamu počítačových animátorov spoločnosti vizuálnych efektov Rhytm & Hues.
Súčasne s prvým štábom natáčal aj druhý štáb, ktorý viedol režisér Mark Vargo, útoky vysokej zveri a iné scény v Štátnom parku Fort Stevens a tiež na miestach, kde sa odohrávali scény na Morganovom ranči v prvom filme „Kruh“ v štáte Washington.....