Hlavného predstaviteľa COLINA FARRELLA pri nakrúcaní monumentálneho historického eposu takmer zabil slon.
Temperamentný kráľ, vizionár, plný ambícií, odvahy a arogancie, vedúci svoje obrovské vojsko proti perzskej armáde, syn zúfalo túžiaci po uznaní prísneho a bojmi zjazveného otca a rozorvaný odkazom svojej matky, neúnavný dobyvateľ, ktorý nikdy neprehral bitku a priviedol svojich vojakov až na okraj vtedy známeho sveta. Bol toto všetko a možno ešte aj niečo viac – Alexander Veľký.
Kauza sexuálna orientácia
Režisér, producent a scenárista Oliver Stone o Alexandrovi uvažoval už v roku 1990. Po niekoľkých nevydarených pokusoch začal o šesť rokov neskôr písať scenár s gréckou autorkou Laetou Kalogridis, ale až vďaka spolupráci s producentom Moritzom Bormanom sa veci pohli. Borman vraví: „Mnoho z nás vie o Alexandrovi len to základné, ale vlastne nič o ňom ako o človeku. Oliverov scenár sa však pýta na jeho motiváciu, ukazuje, ako ovplyvňoval svoje okolie a ako nové kultúry ovplyvňovali jeho. Nejde len o lekciu z histórie.“ Uzdu fantázii popustili pravdepodobne až príliš a voči zobrazeniu Alexandra ako bisexuála sa okamžite ohradili Gréci a na Stona sa zosypali žaloby. Voči filmu právnici v podstate výhrady nemali, ale trvajú na tom, aby sa pred filmom uvádzalo, že časti príbehu nie sú založené na historických faktoch (zatiaľ sa im to podarilo presadiť iba v Grécku). O možnej Alexandrovej bisexuálnej orientácii totiž nehovorí ani jeden historický zdroj.
Železný muž
Výber Colina Farrella do hlavnej úlohy sa Oliverovi Stonovi mimoriadne vyplatil. Írsky rodák odovzdával pred kamerou 120 percent a v niekoľkých prípadoch zachraňoval nakrúcanie. Pri bojovej scéne s dvadsiatkou slonov, ktorá vznikala v Thajsku, chýbalo niekoľko centimetrov a Farrell by sa s Alexandrom Veľkým mohol stretnúť osobne. Takmer ho zaľahol slon, našťastie utrpel iba menšie zranenia nôh. Nechcel sa dať ani ošetriť, nohy si obviazal kusom plátna, vysadol na koňa a pracoval ďalej: „Tak som sa vcítil do postavy, že som ani nevnímal bolesť. Moju vlastnú krv nebolo možné odlíšiť od tej umelej, záberom to dodalo autenticitu.“ S hendikepom sa pred kameru vrátil ešte raz. Pri prevoze hotového filmového materiálu z Thajska ho röntgenové skenery na letisku nešťastnou náhodou poškodili a Stone musel niektoré scény nakrútiť odznova. Aby tej smoly nebolo málo, Colin mal práve v tom čase nohu v sadre, pretože si zlomil členok. Napriek tomu odcestoval do Ázie a nanovo zahral scénu, v ktorej doráňaný Alexander iba o vlások unikne smrti. Bolesť ani nemusel predstierať.