Kabaret
V Divadle Andreja Bagara v Nitre vrcholia v týchto dňoch prípravy svetoznámeho muzikálu Kabaret.
Už pred premiérami, ktoré budú tento piatok, sobotu a nedeľu, vám môžeme prezradiť, že pre nitriansku podobu tohto ôsmymi Oscarmi ovenčeného muzikálu ušili vyše 230 kostýmov. Pre divákov sa chystá naozaj spektakulárne divadlo, v ktorom sa lascívny a farebný Berlín weimarskej republiky prezlieka z čipiek a dráždivej spodnej bielizne do kožených kabátov Gestapa a čiernych uniforiem SS.
Svet berlínskeho kabaretu roztancoval choreograf Ján Ďurovčík. Mohol sa pri tom oprieť o množstvo dnes už notoricky známych piesní, ktoré ste už určite počuli, len ste nevedeli, že sú z muzikálu Kabaret.
Nitrianske naštudovanie je výnimočné už len tým, že na rozdiel od iných naštudovaní nevypustilo takmer žiaden song. A tak nás jedna skvelá melódia za druhou sprevádzajú inscenáciou až k záveru, v ktorom prejde roztopašný rytmus charlestonu do strohého rytmu pochodujúceho davu.
Toho davu, ktorý bezhlavo nasledoval Hitlera v ústrety vojne. Ako naznačuje už plagát k inscenácii – kabaretná tanečnica a s ňou celý svet je znásilnený motýľom smrtihlavom.
Režisér Jozef Bednárik naštudoval naraz vlastne niekoľko Kabaretov. Každá hlavná postava je alternovaná, a to neraz takými rozdielnymi protagonistami, ako sú, napríklad, Eva Pavlíková a Csongor Kassai.
Obaja alternujú postavu Kabaretiéra. Pavlíkovej Kabaretiér je však vybudovaný inak ako Kabaretiér Csongora Kassaia a to isté môžeme povedať aj o ostatných postavách, takže s každou novou kombináciou na javisku vzniká vlastne nová variácia príbehu.
Kabaret nie inscenácia na jedno pozretie. Môže sa vám stať, že pri druhej návšteve divadla uvidíte iný Kabaret - ešte lepší ako ten, ktorý ste videli naposledy.
Svet berlínskeho kabaretu roztancoval choreograf Ján Ďurovčík. Mohol sa pri tom oprieť o množstvo dnes už notoricky známych piesní, ktoré ste už určite počuli, len ste nevedeli, že sú z muzikálu Kabaret.
Nitrianske naštudovanie je výnimočné už len tým, že na rozdiel od iných naštudovaní nevypustilo takmer žiaden song. A tak nás jedna skvelá melódia za druhou sprevádzajú inscenáciou až k záveru, v ktorom prejde roztopašný rytmus charlestonu do strohého rytmu pochodujúceho davu.
Toho davu, ktorý bezhlavo nasledoval Hitlera v ústrety vojne. Ako naznačuje už plagát k inscenácii – kabaretná tanečnica a s ňou celý svet je znásilnený motýľom smrtihlavom.
Režisér Jozef Bednárik naštudoval naraz vlastne niekoľko Kabaretov. Každá hlavná postava je alternovaná, a to neraz takými rozdielnymi protagonistami, ako sú, napríklad, Eva Pavlíková a Csongor Kassai.
Obaja alternujú postavu Kabaretiéra. Pavlíkovej Kabaretiér je však vybudovaný inak ako Kabaretiér Csongora Kassaia a to isté môžeme povedať aj o ostatných postavách, takže s každou novou kombináciou na javisku vzniká vlastne nová variácia príbehu.
Kabaret nie inscenácia na jedno pozretie. Môže sa vám stať, že pri druhej návšteve divadla uvidíte iný Kabaret - ešte lepší ako ten, ktorý ste videli naposledy.