KOŠICE - Pohodu vystriedalo len rozladenie. Namiesto lacného telefonovania s programom Pohoda Ivana Hajtáša (59) z Košíc prekvapila drahšia faktúra. Slovak Telecom (ST) si naúčtoval v predstihu o 50 korún viac, a aj keď si svoju chybu priznal, peniaze hneď po sťažnosti vrátiť nechce. Na prvý pohľad banálna suma však mohla uniknúť pozornosti aj mnohým ďalším zákazníkom.
"Program Pohoda pre volanie z pevnej linky som si objednal až od marca, no vyúčtovali mi ho už vo februárovej faktúre. Oproti ponúkanej akciovej cene však drahšie - namiesto 249 za 299 Sk," povedal I. Hajtáš, ktorý to hneď reklamoval. Odpoveď ho však vôbec neuspokojila. "Uznali chybnú faktúru, ale peniaze mi stiahnu až z nasledujúcej faktúry. S tým som nesúhlasil a bezvýsledne som žiadal vystavenie správnej faktúry. Nie je to námet pre daňové úrady za neoprávnený zisk?" pýta sa sťažovateľ.
Pracovník horúcej linky ST Tomáš Kočiš pochybenie pripustil, ospravedlnil sa a označil to za systémovú chybu: "Vyššia suma bola naúčtovaná omylom. Nezaregistrovaním a nezapočítaním zľavy. Bez reklamácií bude rozdiel stiahnutý vo faktúre za nasledujúci mesiac." Do hry síce môže vstúpiť aj Telekomunikačný úrad, ale až vtedy, keby ST zákazníkovi vôbec nevrátili dlžnú sumu.