FRANKFURT - Predaj nových áut v Európe klesol v novembri medziročne o 2,8 %, zatiaľ čo v októbri oslabil o 2,6 %. Počet nových registrácií áut v členských štátoch Európskej únie a v Nórsku, Švajčiarsku a na Islande sa znížil na 1,17 mil. kusov.
Za jedenásť mesiacov tohto roka sa predaj áut medziročne znížil o 0,5 % na 14,15 mil. vozidiel. V stredu o tom informovala Asociácia európskych výrobcov automobilov (ACEA).
V pätnástich pôvodných členských štátoch EÚ spolu s Nórskom, Švajčiarskom a Islandom predaj áut klesol v novembri na ročnej báze o 2,8 % na 1,11 mil. kusov. Počet novoregistrovaných automobilov za jedenásť mesiacov tohto roka stúpol o 0,1 % na 13,5 mil. áut. Silná cenová konkurencia a tohtoročná veľká ponuka nových modelov nedokázali zabrániť poklesu predaja áut na štyroch kľúčových automobilových trhoch. Slabé výsledky predaja vo Veľkej Británii, Španielsku, Nemecku a Francúzsku kompenzovali nárast odbytu na talianskom trhu.
Ázijské automobilky dosiahli v novembri na európskom trhu zmiešané výsledky. Počet nových registrácií juhokórejského výrobcu áut Kia Motors vzrástol o 18,3 %. Predaj Suzuki Motor posilnil o 18,7 % a Honda Motor zvýšila odbyt áut o 5 %. Spoločnosť Nissan Motor znížila predaj o takmer 30 % kvôli slabému dopytu na svojom najväčšom európskom automobilovom trhu vo Veľkej Británii.
Spomedzi európskych výrobcov áut sa počet novoregistrovaných automobilov nemeckej skupiny Volkswagen znížil o 0,5 %. Firma DaimlerChrysler zvýšila odbyt o 1,9 %, keď solídny predaj značiek Mercedes-Benz a Chrysler vyrovnali slabšie predajné výsledky značky Smart. Počet nových registrácii spoločnosti BMW stúpol o 6,5 % vďaka ponuke modelov kľúčovej značky BMW. Taliansky výrobca áut Fiat zvýšil odbyt vozidiel o 1,4 %, pričom predaj samotnej značky Fiat vzrástol o 6,7 %. Francúzsky Renault zaznamenal 15,3-percentný pokles predaja.
Rôzne predajné výsledky dosiahli na automobilovom trhu v Európe aj americké automobilky. Predaj firmy General Motors stagnoval, kým počet registrácii spoločnosti Ford Motor klesol o 5,8 %.
V pätnástich pôvodných členských štátoch EÚ spolu s Nórskom, Švajčiarskom a Islandom predaj áut klesol v novembri na ročnej báze o 2,8 % na 1,11 mil. kusov. Počet novoregistrovaných automobilov za jedenásť mesiacov tohto roka stúpol o 0,1 % na 13,5 mil. áut. Silná cenová konkurencia a tohtoročná veľká ponuka nových modelov nedokázali zabrániť poklesu predaja áut na štyroch kľúčových automobilových trhoch. Slabé výsledky predaja vo Veľkej Británii, Španielsku, Nemecku a Francúzsku kompenzovali nárast odbytu na talianskom trhu.
Ázijské automobilky dosiahli v novembri na európskom trhu zmiešané výsledky. Počet nových registrácií juhokórejského výrobcu áut Kia Motors vzrástol o 18,3 %. Predaj Suzuki Motor posilnil o 18,7 % a Honda Motor zvýšila odbyt áut o 5 %. Spoločnosť Nissan Motor znížila predaj o takmer 30 % kvôli slabému dopytu na svojom najväčšom európskom automobilovom trhu vo Veľkej Británii.
Spomedzi európskych výrobcov áut sa počet novoregistrovaných automobilov nemeckej skupiny Volkswagen znížil o 0,5 %. Firma DaimlerChrysler zvýšila odbyt o 1,9 %, keď solídny predaj značiek Mercedes-Benz a Chrysler vyrovnali slabšie predajné výsledky značky Smart. Počet nových registrácii spoločnosti BMW stúpol o 6,5 % vďaka ponuke modelov kľúčovej značky BMW. Taliansky výrobca áut Fiat zvýšil odbyt vozidiel o 1,4 %, pričom predaj samotnej značky Fiat vzrástol o 6,7 %. Francúzsky Renault zaznamenal 15,3-percentný pokles predaja.
Rôzne predajné výsledky dosiahli na automobilovom trhu v Európe aj americké automobilky. Predaj firmy General Motors stagnoval, kým počet registrácii spoločnosti Ford Motor klesol o 5,8 %.