V SuperStar ide o veľké peniaze.
Toto je zlatá baňa. V SuperStar ide o veľké peniaze. Hoci televízia Markíza do tretej série šou vrazila okolo 100 miliónov korún, zarobí oveľa viac. Kto všetko sa na šou Slovensko hľadá SuperStar nabalí? Na čom všetkom sa dá zarobiť?
Esemesky
Viac ako 4 milióny
Diváci to milujú... Svojím hlasom určujú, kto vypadne a kto postúpi do ďalšieho kola. Za tento luxus neváhajú zaplatiť pár drobných. A o čo viac miluje esemeskové hlasovanie televízia, ktorej sa tých pár drobných premení na veľký balík peňazí... Za esemeskový hlas zaplatí divák v semifinále a finále tretej série SuperStar 14,30 Sk aj s DPH. Cena esemesky pri hlasovaní Hviezdnej roty je 12 korún aj s DPH.
Zisk po odrátaní dane si medzi sebou rozdelia mobilný operátor a TV Markíza. Podľa našich odhadov by mohli ísť fifty-fifty. Za jeden SMS hlas od diváka tak môže televízia zinkasovať plus-mínus 5 korún. Televízie sa pri podobných hlasovaniach asi trocha hanbia za to, že im šou vlastne platia diváci, a tak počet došlých SMS hlasov zásadne nezverejňujú. Oprieť sa môžeme iba o dohady, že počas súťaže diváci pošlú speváckym favoritom niekoľko stotisíc SMS. Náš odhad príjmov z esemesiek je tak minimálne 4 milióny korún.
Reklama
621 miliónov
Čím vyššiu sledovanosť má konkrétna relácia, tým je drahšia reklama, ktorá sa spolu s ňou vysiela. Podľa cenníka TV Markíza stojí 30-sekundový spot v hlavnom vysielacom čase 360-tisíc korún. Hoci máloktorý klient zaplatí túto cenu (dostávajú rôzne „množstevné“ zľavy), dá sa predpokladať, že v čase vysielania SuperStar môže byť cena aj vyššia. Pri našich "minimalistických" odhadoch sme však pracovali so sumou 300-tisíc korún. Keď sme ju vynásobili počtom večerov, keď sa SuperStar vysiela a 15-spotovými reklamnými blokmi pred, po i počas vysielania, vyšlo nám horibilné číslo: 621 miliónov korún!Po odrátaní 100-miliónových výrobných nákladov, TV Markíza môže zarobiť pol miliardy!
|