Nekonečné zmeny v programoch našich televízií divákov v uplynulých týždňoch totálne zmiatli. To, čo im TV avizujú vo svojich programoch, v deň vysielania už často neplatí. Pevná vysielacia štruktúra zaznamenala trhliny. Požiadali sme preto o vysvetlenie hovorcov STV, Markízy a JOJ.
1. Prečo sústavne meníte televízne programy, a to nielen vysielacie časy, ale aj obsahovú štruktúru?2. Dokedy bude táto situácia vo vašej televízii trvať?
3. Vyplynie z programových zmien aj niečo pozitívne pre diváka?
Branislav Zahradník, STV
1. Situácia nás veľmi mrzí a divákom i čitateľom týždenníka Eurotelevízia sa ospravedlňujeme. Dôvodom rýchlych programových zmien je aktuálny vývoj na televíznom trhu. V boji o diváka sa usilujeme optimalizovať svoju programovú štruktúru, aby sme si dokázali udržať pozíciu na trhu. Je to spôsobené nasadením veľkých formátov reality šou takmer každý deň do vysielania, na čo nevyhnutne musela STV reagovať.
2. Robíme všetko pre to, aby sa v novembri situácia stabilizovala. Po nástupe druhej série SuperStar bude celý týždeň v hlavnom vysielacom čase Jednotky pevný. Zmeny nebudú časté ani podstatné.
3. Keď televízia bojuje o diváka, je to v jeho prospech. Myslím si, že divák bude víťazom súčasnej „vojny“ televízií. Nikdy nebola konkurencia taká silná, nikdy sa nevysielali také náročné a nákladné formáty. STV sa darí udržať priazeň divákov a podiel na trhu. Momentálne je to však zásluhou rýchlych programových zmien, ktoré sú však len dočasným a sprievodným javom súčasného extrémneho boja televíznych staníc o diváka.
Ivana Semjanová, televízia Markíza
1. Máme dostatok zaujímavého materiálu z reality šou Big Brother – Súboj na to, aby sme mohli rozširovať minutáž relácií a podľa pripravenej koncepcie vytvárať a zaraďovať do vysielania nové formáty. Vysielanie v hlavnom vysielacom čase sme rozšírili na hodinu a od minulého týždňa sme zaradili do vysielania reláciu Face to face. Preto sa posúvajú vysielacie časy pravidelných projektov a relácií do neskorších hodín. Niektoré filmové tituly sme vypustili, pretože ich vysielanie by sa začalo neskoro v noci.
2. Programová štruktúra sa definitívne ustálila v 43. týždni a pevne veríme, že diváci si svoj program nájdu vždy v stanovenom čase.
3. Pre diváka by malo byť pozitívne rozšírenie témy o reality šou Big Brother – Súboj, ktorá je veľmi zaujímavá.
Ľudovít Tóth, televízia JOJ
1. Jesenná programová štruktúra znamenala pre všetky slovenské televízie obrovské investície do výroby a nákupu nových programov. Je iba prirodzené, že sa týmto programom všetci snažíme nájsť počas dňa a týždňa to najlepšie miesto. Občas tá prvá a niekedy ani tá druhá voľba nie sú optimálne. A keďže čas znamená aj v televíziách peniaze, konať treba okamžite. Samostatnou kapitolou sú nákupy práv na športové prenosy. Tie sa často vopred predvídať nedajú.
2. Programové zmeny, hoci aj zo dňa na deň, neustanú nikdy. Verím však, že to „najturbulentnejšie“ obdobie už majú diváci JOJ-ky za sebou.
3. V televízii JOJ sa usilujeme nájsť pre každý program čo najviac divákov. Teoreticky i v praxi teda z úspešnej zmeny vyplýva uspokojenie väčšieho počtu divákov.