BRATISLAVA - Ženy si kupujú počas ovulácie sexi oblečenie. Vyplynulo to zo štúdie, ktorú uskutočnili výskumníci z University of Minnesota. "Túžba ženy vyberať si počas vrcholu ich plodnosti oblečenie, ktoré zlepšuje ich vzhľad, je vlastne túžbou poraziť atraktívne rivalky," povedala vedúca autorka štúdie Kristina Durante.
"Je jasné, že ak vyzeráte príťažlivejšie než konkurencia, dominujete," dodala.
Ovulujúce ženy si kúpili výrazné sexi oblečenie a doplnky najmä po tom, ako im ukázali fotografie príťažlivých žien z ich okolia. Menej sexi sa obliekli, ak ženy na fotkách žili viac ako 1 000 míľ od nich. Neovulujúce ženy sa rozhodovali úplne inak.
Ženy počas ovulácie potrebujú podvedome získať najlepšieho muža. Musia preto porovnať atraktivitu iných žien v okolí a podľa toho sa rozhodnú, ako sa upraviť, aby získali dobrého muža.
Ženy v New Yorku sa najviac obávajú sokýň žijúcich v Manhattane alebo Brooklyne, tie z Los Angeles ich už nezaujímajú. Autori štúdie vyzývajú obchodníkov, aby ich zisteniam venovali pozornosť. Ovulácia má totiž výrazný vplyv na nakupovanie.
"Päť až šesť dní každý mesiac pri normálne ovulujúcich ženách, to sú milióny zákazníčok, ktoré rady minú peniaze na produkty a služby vylepšujúce vzhľad," vysvetlila Durante. Nejde teda len o oblečenie, topánky a doplnky, ale aj o kozmetiku, procedúry či návštevy fitnescentier.