Slovak Telekom vychádza v ústrety zákazníkom, ktorí boli v máji a júni postihnutí povodňami a ešte nestihli spoločnosť požiadať o poskytnutie pomoci. Pôvodný konečný termín pre žiadosť o niektorú z foriem pomoci (15. júl 2010) spoločnosť predlžuje do 31. júla 2010.
Kompenzácie pre zákazníkov služieb značky T-Com
Zákazníci využívajúci služby pevnej siete môžu do konca júla požiadať o:
1) výmenu poškodeného hardvéru – zákazník si môže bezplatne vymeniť svoje poškodené zariadenia ako napríklad telefónny prístroj pevnej linky, modem, router, set-top-box. Cieľom je zákazníkovi ponúknuť funkčný model hardvéru, aby mohol služby opätovne využívať
2) odpustenie dvoch mesačných poplatkov za využívané služby (volacie programy pevných liniek, Magio internet, Magio TV, Magio Sat, HBO či Magio internet Security).
Okrem toho, ak zákazník pri povodniach utrpel škody, v dôsledku ktorých nemôže užívať poškodenú nehnuteľnosť alebo ju môže užívať len v obmedzenom rozsahu, Slovak Telekom mu umožní zrušiť poskytované služby pevnej siete bez uplatnenia nároku na zmluvnú pokutu.
Kompenzácie pre zákazníkov služieb značky T-Mobile
Zákazníci využívajúci služby mobilnej siete môžu do konca júla požiadať o:
1) odpustenie dvoch mesačných poplatkov za hlasový alebo dátový program služieb (platí pre zákazníkov mesačných programov)
2) pripísanie jednorazového bonusového kreditu vo výške 9 € (platí pre zákazníkov predplatených kariet Easy a programov Fix).
Vo všetkých prípadoch je potrebné, aby sa zákazník preukázal občianskym preukazom alebo náhradným dokladom a jedným z troch dokumentov potvrdzujúcich poškodenie domácnosti:
- potvrdenie o poskytnutí špeciálnej vládnej pomoci
- potvrdenie z poisťovne
- potvrdenie od primátora mesta resp. starostu obce
Všetky uvedené formy pomoci Slovak Telekomu si môžu uplatniť fyzické osoby a fyzické osoby – podnikatelia.
Dobrovoľnícke práce a DMS
V spolupráci s občianskym združením Človek v ohrození budú zamestnanci Slovak Telekomu v priebehu leta participovať na dobrovoľníckych prácach pri odstraňovaní následkov povodní v rôznych regiónoch Slovenska.
Slovak Telekom umožňuje pomáhať aj ostatným obyvateľom Slovenska prostredníctvom darcovských správ (DMS) v spolupráci občianskym združením Človek v ohrození a Slovenskou katolíckou charitou. Zákazník môže prispieť zaslaním SMS správy z mobilného telefónu sumou 1 euro na pomoc obetiam povodní. Zákazníci spoločnosti doposiaľ prostredníctvom SMS správ prispeli do zbierok sumou 112 632 €.
Priama finančná pomoc 30 tisíc eur
Ďalšou formou pomoci Slovak Telekomu bola finančná suma poukázaná prostredníctvom nadačných fondov Slovak Telekom a T-Mobile na zbierku organizovanú neziskovou organizáciou Človek v ohrození. Spolu na účely tejto zbierky tak spoločnosť venovala priamu finančnú pomoc v sume 30 tisíc eur.