Spoločnosť Ahold Retail Slovakia aj naďalej pokračuje v motivovaní zákazníkov k ochrane životného prostredia. Ahold ako prvá maloobchodná spoločnosť na Slovensku zrušil bezplatné rozdávanie igelitových tašiek a znížil tak ich spotrebu takmer o polovicu.
Od polovice februára zároveň spoločnosť rozdala svojim zákazníkom v predajniach Hypernova viac ako štvrť milióna ekologických papierových tašiek Albert. Počas Veľkej Noci využili zákazníci aj možnosť získať pri nákupe nad 50 eur ekologické rozkladateľné papierové škatule. Tých sa počas 2 týždňov rozdalo vyše 15 tisíc kusov. Ďalší významný krok sa tak opätovne stretol s úspechom. Zavedením ekologických papierových tašiek v mesiaci marec klesla spotreba igelitových tašiek o 25% v porovnaní s minulým rokom.
„Od februára dostane náš zákazník za každých 30 eur nákupu jednu papierovú tašku zdarma. Chceme mu tak dať možnosť urobiť viac pre životné prostredie,” vysvetlila D. Chovancová-Stanková. Ďalším krokom bolo zavedenie rozkladateľných papierových škatúľ s nosnosťou 30 kilogramov, v ktorej si zákazníci ľahšie odnesú objemné nákupy. „Tých sme počas dvoch týždňov v období Veľkej Noci pri nákupe nad 50 eur rozdali viac ako 15 tisíc kusov. Tieto kroky viedli k úspore spotreby igelitových tašiek, ktoré sú u nás spoplatnené. Oproti minulému roku siahlo vo februári po 3 centovej igelitovej taške o 27% menej zákazníkov,“ informovala D. Chovancová-Stanková. Približne rovnaký pokles spotreby 20 centových igelitových tašiek bol zaznamenaný aj v mesiaci marec. Celkovo tak klesla spotreba oboch druhov spoplatnených igelitových tašiek v mesiaci február a marec v porovnaní s minulým rokom o 25%.
„Ochrana životného prostredia je jeden z pilierov stratégie spoločenskej zodpovednosti Aholdu,” zdôraznila D. Chovancová-Stanková. „Realizujeme projekt na podporu šetrenia elektriny, ktorého cieľom je zredukovať energetickú náročnosť našich prevádzok najmenej o desať percent.” V rámci tejto iniciatívy Ahold začal vybavovať svoje hypermarkety účinnejšími chladiarenskými zariadeniami so zníženou spotrebou energie, prekrývať mraziarenské boxy krytmi a zavádzať úspornejšie osvetlenie.
Významným ekologickým opatrením bolo aj zavedenie elektronických letákov. Na ich výrobu ročne padlo takmer 23 tisíc dospelých smrekov. Ahold sa rozhodol motivovať zákazníkov k tomu, aby uprednostňovali elektronickú formu pred papierovými letákmi a šetrili tak lesné bohatstvo Slovenska. „Chceme podnikať efektívne, ale nie na úkor životného prostredia,” uzavrela D. Chovancová-Stanková.