PRAHA - Česká cestovná kancelária Toy traveling chce ako prvá na svete ponúkať unikátne zájazdy šité na mieru plyšovým zvieratkám. Prvou destináciou, kam môžu majitelia svoje chlpaté miláčiky vyslať a nechať si posielať fotografie ich cestovných aktivít, sa stane Praha. Nasledovať ju čoskoro majú i ďalšie európske mestá, informoval spolumajiteľ firmy Tomio Okamura.
"Skutočne nejde o žiadny vtip, ale o skutočnú cestovnú kanceláriu," uistil Okamura, známý pôsobením vo funkcii hovorcu Asociácie českých cestovných kancelárií a agentúr. Serióznosť podnikateľského zámeru dokazuje i meno jedného zo štvorice zakladateľov firmy, ktorým je bývalá ministerka informatiky Dana Bérová.
Inšpirácia k nápadu založiť neobvyklú cestovnú kanceláriu vraj pochádza z francúzskeho filmu Amélie z Montmartru. V ňom hlavná hrdinka vyšle sádrového trpaslíka na cestu okolo sveta a jeho cestovateľské "zážitky" potom dokazujú fotografie vytvorené pred známymi pamiatkami.
Kancelária se podľa Okamuru zameria na vlastníkov plyšových zvierat, ktorých "populácia" na celom svete dosahuje počet 1,2 miliardy. "Majitelia chcú, aby sa ich plyšáci mali dobre a chcú im umožniť i príjemné zážitky z cestovania," dodal.
Princíp fungovania cestovnej kancelárie je jednoduchý. Záujemca si na webových stránkach sendyourdarling.com objedná vybraný zájazd, zaplatí a pošle svojho plyšáka do Prahy či do iného mesta. Tu cestovná kancelária hračku nafotí pred najvýznamnejšími pamiatkami alebo napríklad pri obede v reštaurácii. Fotografie sú potom spolu s plyšákom zaslané späť zahraničnému majiteľovi. Ten sa potom môže pochváliť svojim kamarátom, kde všade plyšák bol a aké mal pekné zážitky. Obrázky z ciest môžu prípadne umiestniť i na svoju stránku na Facebooku.
V prihláške k zájazdu by nemala chýbať ani informácia, či plyšák patrí alebo nepatrí medzi abstinentov alebo vegetariánov. "Majiteľov by sa mohlo dotknúť, že plyšákom dávame piť alkohol alebo jesť mäso či iné nevhodné potraviny," vysvetlil Okamura.
Netradičná cestovná kancelária sa chce zamerať predovšetkým na klientelu z najbohatších krajín sveta, ako sú USA, Japonsko, Veľká Británia, Nemecko alebo Francúzsko, ktorých obyvatelia majú dostatok peňazí a sú vraj najviac ochotní investovať do svojich plyšových miláčikov.
Základný zájazd stojí 90 eur. K dispozícii sú však i ďalšie druhy zájazdov, takže plyšák si môže za 150 eur užiť napríklad i masáže alebo aromaterapiu. Súčasťou ponuky je taktiež denná e-mailová komunikácia s majiteľom, ktorý sa tak dozvie, aké zážitky plyšáka v tento deň postretli.
Pripravujú se vraj i ďalšie príplatkové položky pre tých najstarostlivejších vlastníkov. Patriť medzi ne má okrem iných špeciálna krabica s postieľkou, perinkou a vankúšikom, takže plyšák môže letieť domov v maximálnom pohodlí.
V zozname ponúkaných cieľov ciest Prahu doplní i ponuka niekoľko ďalších európskych miest. Plyšáci tak môžu čoskoro spoznať krásy Budapešti, Berlína, Mníchova či Bratislavy.
Štartu podniku predchádzali prieskumy na internetových sociálnych sieťach v zahraničí. "Na japonskom trhu je napríklad dopyt po tom, aby sa plyšák mohol ísť pozrieť na zápas vo futbale alebo v hokeji," uviedol Okamura. V plánoch je preto ponúkať plyšákom návštevu futbalového štadiónu Bayernu Mníchov. Záujem medzi Japoncami je i o možnosť fotografovania so známymi osobnosťami.