BRATISLAVA - Väčší obnos peňazí, dôležité dokumenty, pyžamá či dokonca erotické pomôcky nechýbajú niektorým hosťom pri ich odchode z hotelov. Kým niektoré hotely hosťom zabudnuté veci vracajú, ďalšie ich vraj pre zachovanie súkromia dočasne odložia a klienta zásadne nekontaktujú, vyplynulo z ankety medzi niektorými slovenskými hoteliermi.
"Medzi zabudnutými vecami jednoznačne vedú rôzne nabíjačky na mobilné telefóny a laptopy, s ktorými by sme si pomaly mohli otvoriť obchod," uviedla Lucia Arbetová z bratislavského hotela Radison SAS Carlton. Jeden zábudlivý hosť si vraj nechal v bezpečnostnom sejfe na izbe 10.000 dolárov (podľa aktuálneho kurzu 7.909 eur).
"Samozrejme, v tomto prípade sme ho (hosťa) kontaktovali a peniaze dostal späť," dodala. Hotel svojich hostí podľa Arbetovej klienta na zabudnuté veci neupozorňuje. Jedinou výnimkou sú zabudnuté cestovné doklady, dodala. Medzi ďalšie často zabúdané veci patrí oblečenie, prevažne pyžamá, povedala Arbetová.
Veci sa skladujú tri mesiace pre prípad, že by sa hosť o svoj majetok prihlásil. Oblečenie, o ktoré jeho majiteľ neprejaví záujem, nájde svoje miesto v charitných organizáciách, dodala. Žilinský hotel Slovakia sa tiež môže pochváliť zaujímavými "úlovkami". "Jeden hosť odišiel bez šiat, alebo jedna klientka si zabudla elektrický vibrátor," prezradil riaditeľ hotela Miroslav Kurila.
Niektorým hosťom navyše doteraz nechýbajú zabudnuté kľúče od auta či domu, dodal. Medzi opustenými vecami v prešovskom Hoteli Dukla sa zas našli aj hudobné noty. Väčšinou však v izbách ostanú kozmetické výrobky a oblečenie. Prešovský hotel svojich hostí v prípade, že si niečo zabudli, kontaktuje, zdôraznila vedúca recepcie hotela Anna Ľašová.
Jeden z hostí, ktorým bol údajne sudca, si dokonca na izbe vraj zabudol dokumenty. Podľa Ľašovej však hotel garantuje diskrétnosť. Chyžné pri upratovaní nájdu nejakú zabudnutú vec minimálne raz za týždeň, dodala.