BRATISLAVA – Až 40 % je priemerný rozdiel medzi najnižšou a najvyššou cenou na trhu pri nákupe spotrebnej elektroniky a ostatného tovaru, ktorý je možné zakúpiť online.
Napr. vybraný 32-palcový LCD televízor môžu spotrebitelia zakúpiť za 14 790 Sk (491 €), no aj za 22 090 Sk (733 €) vrátane DPH. Podobne, vybraný mobilný telefón s 8GB pamäte a 5-megapixelovým fotoaparátom je možné kúpiť za 11 618 Sk (386 €), ale aj za 19 060 Sk (633 €) vrátane DPH.
Najväčšie rozdiely boli zaznamenané v segmente LCD a plazma televízorov, mobilných telefónov, digitálnych fotoaparátov, GPS navigácií, autorádií, avšak podobné rozdiely platia prakticky pre celý sortiment bielej a čiernej techniky.
Možnosť porovnania cien tovaru pred nákupmi využilo za posledných 30 dní už 300 000 ľudí, čo je 20 %-ný nárast oproti predchádzajúcemu obdobiu. Veľká časť spotrebiteľov sa už teda naplno pripravuje, prípadne už aj realizuje nákup vianočných darčekov.
Za sledované obdobie spotrebitelia najviac porovnávali ceny LCD televízorov (15,9 %) a mobilných telefónov (12,3 %), za nimi nasledujú notebooky (9,3 %), plazma televízory (7,9 %) a digitálne zrkadlovky (6,5 %).
Medzi najobľúbenejšie internetové obchody, ktoré v uvedenom období spotrebitelia následne využili pre svoj nákup, patrili Hej.sk, Pixmania.sk, Mall.sk, Obchodny-dom.sk, Martinus.sk a Interstore.sk.
Prieskum bol realizovaný od 22. októbra do 21. novembra 2008, použité boli štatistiky návštevnosti AIM audit – Mediaresearch&Gemius, Google Analytics a interné štatistiky portálu.
O Pricemania.sk
Pricemania.sk je špecializovaný nákupný portál, ktorý spotrebiteľom poskytuje najmä možnosť porovnania cien tovaru v internetových obchodoch. V súčasnosti databáza obsahuje viac ako 300 000 produktov, ktoré má v ponuke viac ako 90 internetových obchodov. Okrem porovnania cien majú spotrebitelia možnosť poradiť sa pred nákupom s inými užívateľmi, nechať si sledovať cenu vybraných produktov a taktiež posielať dopyty jednotlivým obchodom. Návštevnosť portálu je v súčasnosti 300 000 užívateľov mesačne.